• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kopieren van gegevens naar ander tabblad bij een bepaalde waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mondriaan2018

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2018
Beste experts,

Ik ben hier eerder heel goed geholpen met een formule waardoor ik van tabblad 1 leerlingenlijst achter de leerling een klas tik (waarde) waardoor de gegevens van de leerling automatisch bij tabblad van die klas te zien was. Daar was ik heel blij mee.

Alleen....

Zodra we bij het "tabblad van de klas:" achter de leerling een extra info toevoegen gaat deze extra info niet mee als er wijzigingen plaatsvinden bij het veranderen van de klas van een leerling.

Is hier iets handigs voor?

Dat de extra info die aangevuld wordt toch nog meegaat van naar boven of beneden als er wijzigingen vinden tabblad leerlingenlijst?

Ik zal zo een document toevoegen.

Die extra info dien je op het eerste tabblad al in te voeren. Vanuit daar haal je de info op in het tabblad van de klas.

Bijlagen

Hoi JVeer,

Omdat het ongeveer 400 leerlingen zijn op de leerlingenlijst en extra info voor bepaalde klassen behoeft is het handiger om dat in het tabblad klas te doen waar de juiste leerlingen in de juiste klas zijn gegroepeerd.

Jij had mij de vorige keer geholpen, dank ervoor.

Maar is er nog een mogelijkheid of een verloren zaak?

Wanneer je een filter zet op de tabel van het eerste tabblad kun je gemakkelijk zoeken naar leerlingen en eventueel extra info toevoegen.
Een andere manier gaat niet werken omdat je alle gegevens ophaalt uit het eerste tabblad en deze kunnen veranderen naarmate je de klasnaam aanpast.
Dit zorgt ervoor dat de info niet automatisch meebeweegt wanneer je aanpassingen doet in de leerlingenlijst.

Laatst bewerkt:
Je kan het ook met VBA doen. Ga op het stamnummer staan van de betreffende student op het tabblad van de klas. Druk op de knop en vul de extra info in. (dan hoef je niet te zoeken in de filter dus gaat wat sneller allemaal)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Lijkt mij wel voldoende i.p.v. te switchen en weer terug.

Code:
sub jj()
If Not Intersect(ActiveCell, Columns(3)) Is Nothing Then
  Sheets(1).Columns(3).Find(ActiveCell.Value, , , xlWhole).offfset(,6) = InputBox("Vul info in", "Extra info")
end If
end sub

Vraag

Hallo bedankt weer,

VBA is voor mij echt een stap te ver. Ziet er wel handig uit. Denk dat ik dat nog best wil leren.
Heb het voor nu even met filter gedaan.

Een ander dingetje waar ik niet uit kom, zie document.
Leelringen maken sectie keuzes. Ik wil graag dat de roostermaker op het tabblad techniek kan zien welke leerlingen hier voor hebben gekozen.
Echt zitten tobben met formules, maar is mij niet gelukt.

Is het net als bij de leerlingen/klas koppeling ook mogelijk bij sectorkeuze?

Bijlagen

Dus je wil alle namen van de leerlingen die iets met techniek hebben gekozen?

Kolom B tm H kun je doortrekken. Kolom A en I moest even handmatig aangepast worden door de opmaak van tabblad leerlingen.
Het is een matrix formule. Deze dien je af te sluiten met control shift enter.

Bijlagen

Praat je in jezelf?

Je hebt hier nog niet eens antwoord op. :D

Dus je wil alle namen van de leerlingen die iets met techniek hebben gekozen?

Ik ging er maar even van uit:thumb: en anders is het een goede voorzet

Laatst bewerkt:
Hoi JVeer,

Bedankt voor je reactie en je behulpzaamheid.

Om antwoord te geven op je vraag....
Techniek en Techniek ISK 3FI zijn twee verschillende groepen :)

Ik zie ze in het document in 1 groep staan. Moet ik iets in de formule aanpassen?

Groeten Ikram

Dan kan het nog simpeler. Ik heb wel gezien dat er spaties staan in de validatielijst. Vandaar dat ik de functie spaties.wissen heb gebruikt. Wanneer je de spaties uit de validatie haalt, kun je spaties.wissen weglaten.

Bijlagen

Of omdat je toch al met Vba bezig bent.

Zorg dat de tekst in blad techniek op de eerste rij overeenkomt met de tekst in leerlingen rij 2.
Code:
Sub hsv()
 With Sheets("techniek")
  .Cells(1).CurrentRegion.Offset(1).ClearContents
  .Range("z1:z2") = Application.Transpose(Array("Sector keuze", "Techniek"))
  Sheets("leerlingen").Cells(1).CurrentRegion.Offset(1).AdvancedFilter 2, .Range("z1:z2"), .Range("a1:i1")
  .Range("z1:z2").Clear
 End With
End Sub

Laatst bewerkt:
Bedankt,

maar waarom staat er OVERLOOP bij meer leerlingen die voor Techniek kiezen?
Ik wil een ook een tabblad maken voor Techniek 3FI, moet ik dan het woord techniek veranderen in Techniek 3fi in de formule?

Groeten Ikram

Bij mij staat er geen overloop. Probeer de formule eens te kopieren, verwijder de gegevens en plak de formule opnieuw.
En inderdaad, precies zoals je zegt, je past dat in de formule aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan