• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kopieren van gevulde cellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter RietZ
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RietZ

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2017
Wie kan mij helpen?
Ik ben bezig om een administratie te maken in Excel.
Een werkblad met de inkomsten en uitgaven van een Bank
en een werkblad met de inkomsten en uitgaven van de kas.

Nu zijn er nogal wat verschillende soorten uitgaven dus een tabellarisch boek is niet handig. Nu had ik gedacht om rekeningnummers te gebruiken. Aan het eind van een periode wil ik deze geboekte regels van het werkblad kas en werkblad bank kopiëren naar een apart werkblad (kaarten) en via totalen berekenen aparte afdrukken van de diverse rekeningnummers te maken.
Nu wil ik graag alleen de regels kopiëren waarin een bedrag staat.

Ik heb een kode gevonden waarmee ik alleen gevulde cellen kan kopieren maar het probleem is nu dat in de kolommen inkomsten en uitgaven lege cellen staan en daar loopt deze kode op vast.

Is het mogelijk om alleen een kolom te definiëren die gevuld moet zijn en de selectie dan uit te breiden zodat ook de inkomsten en uitgaven meegenomen worden.
de kode die ik gebruik heb ik bijgevoegd

Bijlagen

• Schermafbeelding 2022-05-02 om 12.50.15.png
    Schermafbeelding 2022-05-02 om 12.50.15.png
    222,2 KB · Weergaven: 22
Plaats een gelijkend voorbeeld bestand(met fictieve gegevens) .

In het tabblad kas heb ik de lege cellen opgevuld met nullen. Dan kopieert Excel alles naar kaarten.
In het tabblad RAbo heb ik het gelaten zoals het straks gebruikt gaat worden en dan krijg ik de foutmelding: Deze actie werkt niet voor meerdere selecties.

Ik heb het fictieve bestand Proefgegevens toegevoegd

Bijlagen

Het doel ontgaat me maar volgens mij bedoel je dan dit

Code:
Sub jec()
Dim ar
ar = Sheets("Rabo").range("A9:F" & Sheets("Rabo").range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row).Value2
Sheets("Kaarten").range("A1").Resize(UBound(ar), UBound(ar, 2) - 1) = Application.Index(ar, Evaluate("row(1:" & UBound(ar) & ")"), Array(1, 2, 4, 5, 6))
End Sub

Laatst bewerkt:
Dit is wat ik bedoelde.

Het doel is om aan het eind van een periode de mutaties van de rabo en de kas samen te voegen op het werkblad Kaarten.
daarna met Totalen en subtotalen per rekeningnumer een

Nu kan ik weer verder pionieren.
Dankjewel.
Mocht ik nog meer vragen heb dan horen/zien jullie me wel weer.

Het huidige probleem is dat nu mijn gegevens van het ene werkblad (Rabo) overschreven worden door de gegevens van het tweede tabblad (Kas)
Als ik het goed begrijp zit hem dat in de ("A2) dat hij steeds weer op de tweede regel begint.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat op op het werkblad kaarten eerst de eerste lege regel gevonden wordt voordat de data gekopieerd wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan