Kopieren van PC naar Eminent 7385 gaat erg traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruggeling

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2002
Ik ben in het bezit van een Eminent 7385.

Apparaat werkt prima.

Ik heb hem met een Cat6 kabel verbonden met mijn Linksys Gb router.

Het kopieren van 4,7 Gb films vanaf mijn PC via de router naar de 7385 gaat wel wel
Het duurt echter een half uur tot 45 minuten.

Is er iemand, die weet, waar dit aan kan liggen?

misschien een 100 Mb poort op je pc?
CAT6 kabel met aangegoten stekker of zelf aangeknepen?

Wat bedoel je Whittey. de router is een Gb router. Met Speedtest van Ziggo scoort de pc maximaal. dus ik denk dat de verbinding goed is.

Jij hebt het over een 100 Mb kaart, moet dat dan ook geen 1 Gb kaart zijn. Misschien kun je je wat nader verklaren.

De Cat 6 is aan één kant zelf aangeknepen.

Is de netwerkkaart aan de pc-kant wel gigabit? Kijk eens na wat voor verbinding je hebt, nu:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> ncpa.cpl
Dubbelklik de LAN-verbinding
Kijk bij Snelheid. Is dat 100 mbit of 1 Gbit snelheid?
Verder natuurlijk ook nakijken of de NAS zelf ook op gigabit snelheid verbinding heeft met de router.

Tijs.

@bruggeling: ikzelf heb ook een eigenhandig aangeknepen (één zijde) kabel, deze geeft aan rechtsonder in beeld 10Mb verbinding terwijl er echt een 100Mb op het moederbord zit .. Wellicht maakt 1 draadje niet voldonende of helemaal geen contact ?

EDIT: niet dat het wat uitmaakt voor nu, de pc van de oudste is hierop aangesloten ...
EDIT2: eventuele controle zou je kunnen doen met een laptop aangesloten op de bewuste aangeknepen stekker, en dan uitvoeren van wat dnties typte in het voorgaande bericht.

Laatst bewerkt:
Tijs, ik ben nu op mijn werk, maar ik zal vanavond naar de snelheid van de LAN-verbinding kijken.

De Eminent 7385 is géén NAS, maar een mediaplayer met interne harde schijf van 2 Tb.

Whittey, wat ik al zei: Met Speedtest van Ziggo scoort de pc maximaal. dus ik denk dat de verbinding goed is.
Jouw 2e EDIT zal ik vanavond ook uitvoeren.

Tot nu toe heb ik wat te doen.

Ik heb de vraag ook al bij Eminent neergelegd, maar die reageren tot nu toe nog steeds niet.

Ik weet niet of een Firmware upgrade van de Eminent 7385 wat uit zal halen.

Dat het geen NAS is doet voor het concept niets af: Het is een netwerkaangesloten apparaat waar je bestanden/data op kunt zetten.

Tijs.

Ik kreeg van Eminent een berichtje. Zij raden mij aan om de Firmware te upgraden.

Ga ik vanavond ook doen. Of het wat uithaalt is een tweede

Upgraden kan altijd nog, (Don't fix it if it ain't broken)
Ik zou eerst es kijken naar de snelheid van jouw LANpoort op je moederbord, ten tweede kijken/meten/testen naar/van de kabel.

Succes!

Toevoeging op whittey: Als ik in de release-notes van de firmware update kijk staat daar niets over snelheid.

Tijs.

Inderdaad de laatste Firmware was al aanwezig.

Snelheid van de router is 1 Gbpps.

Bij status van de LAN verbinding PC stond ook 1 Gbpps.

Bij de router een laptop neergezet bij de router. LAN snelheid van de laptop is 100 Mbpps.

Laptop in de kamer neergezet bij de mediaplayer. Ook hier is de LAN snelheid 100 Mbpps.

Bij de specificaties van de Eminent 7385 gekeken. Hier geven zij een LAN poort op van 1 Gbpps.

Al zou de snelheid 100 Mbpps zijn, dan moag het nog geen half uur tot 45 minuten duur voor het kopiëren van een film van 4,7 Gb.

Ik ben een beetje aan het einde van mijn latijn.

Of jullie moeten nog een suggestie hebben

heb je nog een standaard (2 aangegoten stekkers) netwerkkabel? hang die tussen de mediaplayer en router, nog es proberen, je moet tenslotte alles uitsluiten ..

Ga ik ook nog een keer proberen. Ik weet alleen niet of het vanavond nog lukt.

Geweldig Whittey, een standaard utp kabel van ziggo gebruikt, 20 meter lang, want de router staat op zolder en een bestand van 4,1 Gb gekopieerd naar de mediaplayer op de begane grond.
Kopieertijd van ruim 5 minuten.

Nu nog gaan zoeken welke utp kabel niet goed is, want op de eerste verdieping staat een linksys switch, waar ik ook aan een kant een utp kabel heb aangeknepen.
Dat wordt dus wel zoeken, welke het is. een van de twee. Kabel van router naar switch of de kabel van switch naar de mediaplayer.

Er is soms een handigheid om utp kabel te testen. Ik kan de kabels alleen niet loshalen. Alles zit vast.

Misschien, dat iemand een idee heeft om de kabel te testen.

Ik ga nu de kabel aansluiten vanaf de switch, kijken hoe de snelheid dan is.

Aansluiting bij de switch (zelf aangeknepen) op 1ste verdieping is niet goed. Ik ga hem nog een keer opnieuw aanknijpen.

Je hoort later nog van me.

Het probleem is opgelost. Stekker op 1ste verdieping opnieuw aangeknepen en de verbinding is nu supersnel.

Bedankt voor alle adviezen en hulp.

gr.
Frank

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan