• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kopieren van Rijen indien een Cel een bepaalde waarde bevat.

Status
Niet open voor verdere reacties.

PjEcM1968

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mei 2018
Berichten
3
Ik zou graag het volgende willen bereiken in mijn Excel bestand

Indien Cel B2 (Aankomst Nr) een getal (1) bevat en kopieer de gegevens uit Rij 2 (A2:G2) naar (A20:G20)
Indien Cel B2 geen getal bevat kopieer niets en kijk of Cel B3 een getal bevat, Is deze ook leeg kijk dan naar Cel B4 enz enz.
De Rij waarin zich het getal (2) bevind zal vervolgens naar (A101:G101) gekopieerd moeten worden.

Datum Aankomst Nr tijd Locatie
11-5-2018 1 7:00 Koln
11-5-2018 Koln
11-5-2018 2 8:00 Dusseldorf
11-5-2018 3 8:30 Amsterdam
11-5-2018 Amsterdam
11-5-2018 4 9:00 Rotterdam
11-5-2018 5 8:30 Schiphol

Wie kan mij helpen ? Zie even niet met welke formule ik mijn bestandje moet aanpassen hiervoor.

P.S. dit is maar een klein gedeelte uit het originele bestand ( Aankomst nr is tussen de 1 en 250 )

B.v.d. Paul
 

Bijlagen

  • Test.xlsx
    10,2 KB · Weergaven: 35
Kan je toch met het autofilter regelen? Eventueel met het geavanceerde filter om het het ergens anders neer te zetten.
 
Best VenA,

Allereerst dank voor de snelle reactie,

De Filterfunctie kan ik (volgens mij) niet gebruiken omdat;

De benodigde gegevens in dit Bestand komen uit een ander bestand en werkblad door deze te knippen en plakken in de gele cellen.
Vervolgens moeten de Lege Cellen uit de B Kolom genegeerd worden om dat daar geen consistentie in zit.
Dit kunnen 2-3-4 of nog meer Rijen zijn waar geen getal in vermeld is.
Door de cellen met een getal te kopieeren ( Van het gele gedeelte naar het Grijze gedeelte van het zelfde werkblad)
krijgen de nieuwe gegevens een vaste Cel toegewezen en kan ik deze cellen gaan gebruiken voor de verdere noodzakelijke berekeningen.

Een verwijzing maken naar het bestand waar de gegevens van afkomstig zijn is niet mogelijk omdat deze telkens een andere Rij toegewezen krijgen.

Misschien ben ik wel veel te moeilijk aan het denken om dit probleem op te lossen.
 
Laatst bewerkt:
Dan filter je toch het andere bestand toch eerst voordat je gaat knippen plakken.
 
Dan filter je toch het andere bestand toch eerst voordat je gaat knippen plakken.

:thumb:

Ik heb een oplossing gevonden voor het probleem (mede dank zij uw 1e antwoord geavanceerde filter toepassen) ,
Ik knip en plak de gegevens uit het originele bestand 1op1 ( waar ik niets in mag wijzigen ) naar het gele gedeelte van mijn test bestandje.
Vervolgens laat ik deze kopieeren naar het grijze gedeelte met een uitgebreide filter en krijg dan alleen de data die ik nodig heb in vaste cellen te staan.
Deze kan ik dan verder gebruiken om te verwijzen naar de benodigde andere bladen en template bestanden.

Dank u wel, Ik was te moeilijk aan het nadenken voor een oplossing te vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan