• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kopieren van rijen naar nieuw tab blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Godel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jul 2014
Hallo,

Ik ben bezig met het opzetten van een planning in excel en heb de volgende vraag:

In de eerste tab heb ik een uitgebreide planning. Nu wil ik sommige rijen uit de eerste tab, met een kruisje in een bepaalde kolom (milestone), automatisch gekopieerd hebben naar de tweede tab.

Hoe doe ik dit?

En als ik later nog ergens een kruisje in de kolom milestone zet bij de eerste tab, kopieert dit dan ook automatisch naar de tweede tab?

Hierbij een voorbeeld
Bekijk bijlage PLanning example.xls

Alvast bedankt!

Stop met samengevoegde cellen in A5 van elk blad.
Selecteer A5 en verwijder zowel de terugloop als samenvoeging.
Centreer deze over de selectie in de opmaak voor hetzelfde resultaat.

Zet onderstaande code in moduleblad "Time Line".
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Columns(1)) Is Nothing And Target.Count = 1 Then
  If UCase(Target) = "X" Then Target.Resize(, 9).Copy Sheets("Milestones").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
End If
End Sub

Hoi Harry,

Bedankt voor je reactie, maar ik begrijp niet wat ik moet doen?
Waar moet ik de code invoegen? Je zegt in moduleblad Timeline, maar waar zet ik die code dan?

Alvast bedankt!
Gr
Godel

Kopieer de code vanaf forum → rechtermuisklik op tabje "Time Line" → Programmacode weergeven → In het grote witte vlak plak je de code → VBA afsluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan