• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kopieren van sorteringsfuncties

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blixem

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2009
Beste,

Even in het kort; Vorig jaar had ik op een Trekker Trek wedstrijd een excel bestand gemaakt waardoor ik snel gegevens kon invoeren en sorteren op allerlei manieren. Ik heb dit bestand nog steeds, maar ben alle kennis die ik had kwijt geraakt.

Ik ga zodadelijk een .ZIP bijvoegen die 2 bestanden bevat,

1 = Voorbeeld vd Functies; in dit bestand staat op Blad1 het voorbeeld, dit zou ik in bestand 2 op elk werkblad moeten hebben

2= Het bestand met alle gegevens.

PS: Indien mogelijk, laat de functies verder reiken dan de gegevens, want waarschijnlijk moet ik de dag zelf nog gegevens veranderen; toevoegen; verwijderen. Dus indien mogelijk, laat de gegevens bvb enkele rijen verder reiken (10 ofzo.)
PS2; Vragen? stel ze gerust.

Dank bij voorbaat,

Blixem

Bijlagen

Sneller dan het kopIeren van de sorteer macro' naar alle bladen werkt autofilter
(koppen selecteren > Data > filter > autofilter)
Zo ver ik kan zien kun je dan makkelijk alle sorteringen doen, die je wil.

mvg leo

Wegens gebrek aan tijd een deel van wat je wil , zoals Leo opmerkte met een filter kom je er ook .
P.S. Ik heb hier en daar een rij (A) ingevoegd en de macro's een naam gegeven om het overzichtelijk te houden .
Indien ik vandaag nog een 1/2 uurtje heb werk ik er aan verder .

Bijlagen

Ja het probleem is, dat IK werk met Open Office, (en Ja ik weet dat er hier een sectie voor OO is. Maar op de PC waar ik morgen mee ga werken tijdens dit evenement staat EXCEL. Dusja... dat is mijn probleem net.

Volgens mij zou autofilter geen probleem moeten zijn .
uitleg (engels)

Leo, ik begrijp dat ik zoiets eigenlijk kan gebruiken. Maar zoals ik al zei, ik wil zekerheid dat ik morgen op dat evenement met een MS Office Excel werk, en dat alles optimaal werkt...

In het voorbeeld dat ik heb meegegeven in de startpost, staat het met "knoppen". Dusja.

Ik vind die autofilter t.o.v het voorbeeld dat ik had, iets "ingewikkelder". Ik heb namelijk een strak tijdsschema morgen.

Sorry voor het ongemak.

Hallo Blixem , bij deze "welkom op het forum" daarnet vergeten :confused:
Ik heb het even verder uitgewerkt , je mag tot 997 rijen invullen indien je een kolom zou bijvoegen moet de range aangepast worden . In het voorbeeld zag ik de beste beurt staan ? Indien dit er terug bij moet dan moeten de macro's aangepast worden .
Ik heb ook een paar cijfertjes ingevuld in het tabblad klasse A om te zien of het werkte .

Ik wens je suc6 morgen .

Bijlagen

Hallo Blixem , bij deze "welkom op het forum" daarnet vergeten :confused:
Ik heb het even verder uitgewerkt , je mag tot 997 rijen invullen indien je een kolom zou bijvoegen moet de range aangepast worden . In het voorbeeld zag ik de beste beurt staan ? Indien dit er terug bij moet dan moeten de macro's aangepast worden .
Ik heb ook een paar cijfertjes ingevuld in het tabblad klasse A om te zien of het werkte .

Ik wens je suc6 morgen .

Trucker aka Daniel, Ge-formi-weldig-dabel! ^^

Maar zoals je zei, de "Beste Beurt" zou er ook wel bij mogen, dit zou handig kunnen zijn, maar als het te veel werk voor je is hoeft 't niet, maar als 't mogelijk was, ben ik je eeuwig dankbaar.

Blixem, wil je er een kolom bij nemen wijzig dan in alle macro's de H1000 in I1000

Mvg

Rudi

Blixem , Als je vraag is opgelost zet je deze dan ook als opgelost zie rechts onderaan deze pagina ' status van de vraag " ;)

Daniël, bij beste beurt oplopend loopt het bij mij mis. Bij jou ook ?

Mvg

Rudi

Daniël, bij beste beurt oplopend loopt het bij mij mis. Bij jou ook ?

Mvg

Rudi

Hallo Rudy , ik heb gezien in het voorbeeldbestandje dat de TS een FP invult als er geen tijdnotatie is . Ik hoop dat de TS het ook opmerkt indien ik mis zit .
Alvast de groetjes voor je waakzaam oog :thumb:

Voor de zekerheid een bestandje ingevoegd > TS ! Kijk eens of het op- aflopend sorteren op beste beurt wel juist is , ik heb je opmaak van vorig jaar overgenomen , maar bij een FP ( Full Pull ) is dit toch de beste beurt . Dan was je opmaak van vorig jaar ook mis , dit is nu gene probleem dat is enkel de macro wisselen .

Bijlagen

Laatst bewerkt:
@Daniël Bekijk de macro's eens. Deze volstaan eveneens voor hetzelfde resultaat

Mvg

Rudi

Bijlagen

@Daniël Bekijk de macro's eens. Deze volstaan eveneens voor hetzelfde resultaat

Mvg

Rudi
@ Rudi , ik ben nog maar een leerling in VBA en macro's , in de boeken die ik doorneus staat als begin de macro recorder enz. waarschijnlijk om de essentie van een macro te leren begrijpen . Als ik de code's van U , SNB en de andere bekijk is dit top ten overstaan van wat ik al kan en begrijp . Het is natuurlijk altijd leuk om een steuntje zoals U en de andere achter de hand te hebben en daaruit te leren , mijn notie's in OneNote groeien per week .
Bij deze mijn dank voor terug een lesje kortere macro's schrijven .

Beste,

Even in het kort; Vorig jaar had ik op een Trekker Trek wedstrijd een excel bestand gemaakt waardoor ik snel gegevens kon invoeren en sorteren op allerlei manieren. Ik heb dit bestand nog steeds, maar ben alle kennis die ik had kwijt geraakt.

Blixem

In bijlage het bestand waarin alle gegevens al per klasse staan, per werkblad
+ het bestand dat je eerder al meegaf. Mss even ter opfrissing. [Dank bij voorbaat,

Blixem
http://www.worksheet.nl/forumexcel/showthread.php?p=517118#post517118 wat lezen we daar bij post #6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan