Kopieren van tekst geeft rare tekens in Word/Outlook 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

pvdo1984

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2009
Hoi,

Ik heb een Word 2003 document dat is aangemaakt vanuit een CRM-pakket waarin een e-mailadres staat. Als ik dit document open en het e-mailadres (wat gewoon ergens in de tekst van dit document staat) kopieer en in Outlook 2003 plak komt het e-mailadres er als volgt uit te zien: voorbeeld@hotmail.com ¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬.

Deze symbolen zie je niet in het Word bestand staan en het document is een .doc bestand. Dit document hangt als sjabloon in een CRM-pakket en vanuit dat CRM-pakket wordt dit document gegenereerd.

Ik heb al gesproken met de helpdesk van het CRM-pakket, maar hun hebben geen enkel idee.

Als ik het e-mailadres kopieer naar het kladblok krijg ik ook die vreemde tekens te zien.

Als ik het gehele adresblok van het document kopieer naar Outlook (dus gewoon in een mail plakken) dan is er niets aan de hand. Maar als ik van dat adresblok een etiket in Word probeer te maken (zowel in Office 2003 als 2007) komen er ook weer die rare tekens naar voren. Nu niet alleen achter bijvoorbeeld het e-mailadres, maar nu gewoon overal tussendoor, dus als volgt:
PER E-MAIL xxxxxxx@hotmail.coml¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬
Bedrijfsnaam.¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬
T.a.v. Mw.¬¬¬ ¬¬¬¬¬¬ Voorletters.¬¬¬¬ Tussenvoegsels¬¬¬¬ Achternaam¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬
Plaatsnaam¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬

Hebben jullie enig idee hoe ik van die rare tekens af kan komen.

Bedankt voor jullie hulp!

Hoi,

Zou de oplossing niet weten, maar wellicht helpt dit je op weg ....

Het lijkt erop, dat het allemaal 'tijdelijk afbreekstreep'-codes zijn (zie bijlage).

Bijlagen

• scrndmp.jpg
    scrndmp.jpg
    57,2 KB · Weergaven: 226
Hoi,

Bedankt voor je hulp. Maar helaas kan ik er weinig mee, want afbreekstreepjes zijn het zo te zien ook niet. Ik dacht eerst dat het iets van spaties waren ofzo, maar dat is het volgens mij ook niet.

Als iemand weet wat het is hoor ik dit uiteraard graag.

Bedankt.

Is het alleen bij dat word bestand?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Het is bij alle Word-bestanden die vanuit dat CRM pakket worden uitgedraaid.
Ik weet dat er een soort van mergefielden worden gebruikt om te zorgen dat de bedrijfsnaam e.d. worden ingevuld.

Zo'n mergefield ziet er zo uit <name >. De vele spaties (die jullie nu waarschijnlijk niet zien) in dit veld mogen niet weggehaald, omdat een lange naam dan halverwege bijvoorbeeld wordt afgebroken.

Die rare tekens hebben dan ook te maken met die spaties vermoed ik. Maar dit weet ik niet zeker.

Wellicht dat jullie enig idee hebben of dit kan? En of er een oplossing voor is. Er wordt namelijk al een hele tijd met het CRM pakket gewerkt en we hebben nooit last gehad van die rare tekens wanneer we iets vanuit de brief kopieerde.

Bedankt.

Dan zijn het waarschijnlijk 'harde spaties' Alt-162.
De noodzaak om die te gebruiken lijkt me programmeeronhandigheid van de de dames./heren achter het CRM-pakket.

Met VBA gemakkelijk te verwijderen

Code:
c0=replace("tekst",chr(162),"")

Bedankt voor je hulp, maar krijg het helaas niet voor elkaar. Ben niet zo goed in/met VBA en krijg het bericht dat het project of de bibliotheek niet gevonden kan worden.

Dit zal vast aan een fout van mij liggen.

Ik vergiste me de harde spaties zijn chr(160)
Open het Word-bestand.

Maak een macro in dit bestand.
Plaats bij macro bewerken de volgende code

Code:
ActiveDocument.Content.Find.Execute Chr(160), , , , , , , , , "", wdReplaceAll
of
Code:
ActiveDocument.Content.Find.Execute "^s", , , , , , , , , "", wdReplaceAll

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb de macro uitgeprobeerd. De eerste regel gaf weer een foutmelding. Kan het project of bibliotheek niet vinden, waarbij "Chr" blauw gekleurd is.

De tweede macro werkt wel (althans denk ik, ik kreeg geen foutmeldingen), maar het probleem is er helaas niet mee verholpen.

In ieder geval bedankt.

Doe jezelf en de helpers een lol: zet het stukje bestand waarin dit voorkomt hier neer. Nu is het alleen maar gissen.

Zoals gevraagd hierbij het bestand waarin het voorkomt.

Bedank voor jullie hulp.

Bijlagen

Code:
Sub tst()
  Dim st As Object
  For Each st In ActiveDocument.StoryRanges
    st.Find.Execute VBA.Chr(31), , , , , , , , , "", wdReplaceAll
  Next
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug