• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kopieren van text met voorwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

padmans

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2010
ik zou, wanneer er in een bepaald vakje een tekst wordt getypt, deze text ook willen laten verschrijnen in een ander vakje van een ander tabblad, maar welk tabblad, is afhankelijk van de code in het vakje ervoor.

vb:
kolom A kolom B
VSN / repareren

dan moet er in tabblad genaamd VSN in een bepaald vakje repareren komen te staan

Zo zou het kunnen.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Column = 2 And Target.Offset(0, -1) <> "" Then Worksheets(Target.Offset(0, -1).Value).Range("A1").Value = Target
End Sub

Als in de B-kolom iets wordt gewijzigd en er is op dezelfde rij in de A-kolom iets ingevuld, dan wordt op het werkblad van de A-kolom in cel A1 de ingevoerde tekst getoond.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Deze formule werkte niet toen ik hem net testte.
Ik heb ook een vraag gepost welke lijkt op deze.
Ik heb er een voorbeeld bij gevoegd, misschien lukt het u om aan de hand van een voorbeeld hiervoor een oplossing te vinden.

Laatst bewerkt:
Deze formule werkte niet toen ik hem net testte.
Ik heb ook een vraag gepost welke lijkt op deze.
Ik heb er een voorbeeld bij gevoegd, misschien lukt het u om aan de hand van een voorbeeld hiervoor een oplossing te vinden.

Wat werkt er niet aan?
Bij mij werkt de macro gewoon.

Wellicht een idee om een link bij te voegen van je vraag die lijkt op deze vraag.
BTW, waar is je voorbeeld?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik heb aan uw code een kleine wijziging gedaan zodat deze al te gebruiken is wanneer bijvoorbeeld kolom A en kolom F gebruikt worden.

Code:
If Target.Column = 6 And Target.Offset(0, -5) <> "" Then Worksheets(Target.Offset(0, -5).Value).Range("A1").Value = Target
End Sub

Kan ik nu deze formule ook gebruiken voor een bestand met de naam die in kolom A getypt wordt met tabblad "blad1"
zou dit dan iets in de vorm zijn van:

Code:
If Target.Column = 6 And Target.Offset(0, -5) <> "" Then C:\Documents and Settings\evanaken\Desktop\systeem\werf\fiches materieel\(Target.Offset(0, -5)Worksheets(Blad1).Range("A1").Value = Target
End Sub

Kan u deze formule verbeteren?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan