Kopieren van Whitney Houston dvd lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronnie56

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2003
Ik heb een dvd van Whitney Houston en doordat ik die regelmatig heb uitgeleend zit hij vol met krassen. Nu wil ik dus een backup maken en heb dat gedaan met dvdshrink.
Volgens dvdshrink is het bestand 4464 mb en volgen de info van windows over de map ook.

Als ik nu wil branden met Nero 6 dan zijn de bestanden ineens te groot en kan Nero ze niet branden.
Hoe kan dit?

Sorry dat die dubbel gepost is, maar Mozilla deed een beetje raar. De ene mag weggehaald worden.

Je kan maar 4.38 GB kwijt op een DVD. Ik brand ze in zo'n geval zelf met InstantCopy, die kan het bestand wat verkelinen.

Ik heb het precies zo gedaan met 6 andere dvd's en die gingen wel goed.

Maar dvdshrink shrinked het toch zodat je het op één dvd kan zetten of niet?

Hmm dan weet ik niet waarom die het niet doet.
Iemand anders nog een idee?

Anders zal ik eens gaan kijken wat er gebeurd als ik re-author doe.

paar mb kleiner

Ik gebruik dvdshrink dagelijks en af en toe komt dit voor. Je moet het gewoon nog een keer proberen en de grootte van het eindbestand handmatig iets kleiner instellen. Welke dvdshrink gebruik je? 3.1 is sinds kort uit. de beste tot nu toe.

Jelle

Ik zag inderdaad dat er een nieuwe uit was en die heb ik net gedownload en zal het binnenkort daar nog een keer mee proberen.

Ik heb net de nieuwste Shrink gedownload en die geeft aan dat de dvd te groot.

Ik ben nog aan het vogelen geweest met DVD XCOPY express en die kan hem wel branden op een DVD+RW maar niet op een DVD+R.

Wat een stomme dvd.

Wanneer je DVD Decrypter gebruikt (echt een aanrader) rip je dus je DVD en zet je 'm op je harde schijf (in z'n geheel). Zorg er wel voor dat je ALLE BESTANDEN (files) van de DVD kopieert. Deze bestanden zet je b.v. in een map genaamd "Whitney Houston".
Daarna gebruik je b.v. een programma als DVD2one om je bestanden (die op je harde schijf staan) te herberekenen. Dit is waarschijnlijk nodig omdat je bestanden het maximale aantal van 4,4 GB overschrijden en dus niet op een DVD passen. Met DVD2one kun je b.v. ook het menu en verschillende geluisdsopties weglaten. Wanneer je dit er toch op wilt laten en je bestanden zijn groter dan 4,4 GB dan gaat dat automatisch ten koste van de beeldkwaliteit van de gebrande DVD.
Sla de "herberekende" bestanden op in b.v. de map "Whitney Houston (klaar)".
Wanneer je hiermee klaar bent kun je deze bestanden (.ifo .bup e.d.) branden als DVD videobestand in Nero.

Succes ermee.

dvd decrypter en virtual drive

Wat ook nogal eens helpt om beveiligingen en beschadigingen te omzeilen (strikt kopieren voor eigen gebruik natuurlijk) is dvd decrypter te gebruiken met de dll van clone dvd. Daarvoor hoef je alleen maar de test-versie van clone dvd te installeren. Hij mag zelfs verlopen zijn. En dan dvd decrypter instellen om iso's te creeren. Deze iso moet je dan laden in een virtuele dvd-rom. Bijvoorbeeld die standaard bij Nero zit, en 'm dan laten uitlezen door dvd shrink.

Misschien dat jullie dit ook al begrepen hadden, maar het bestand moet gewoon op een DVD passen. Het is niet te groot.

4,38GB= 4485 MB

Het bestand is 4464 Mb en zou dus gewoon moeten passen.

Precies Sigma. De bestanden zijn alleen te groot als ze gebrand moeten worden met Nero.

ik brand al mijn cd's met clone dvd en die past ie aan de grote zodat ze toch op een dvd gaan.
gewoon copieeren en dat is alles. als je film te groot zijn wordt je kwaliteit iets minder.als je tot een 60 procent gaat van kwaliteit. is deze film ook nig steeds een kwaliteit beeld.

Daar zit 't hem nou net in. Wanneer je "te veel" compromissen doet aan de beeldkwaliteit (b.v. terug naar 60 %) dan merk je dat meteen en te veel bij betere T.V.'s.
Bij mindere t.v.'s of oudere merk je dat veel minder.
Ik ben er dus voorstander van om zo min mogelijk of helemaal niet aan de beeldkwaliteit te komen, maar b.v. de DTS functie, het menu en verdere "onnodigheden" weg te laten, zodat je gewoon een goed beeld overhoudt.
Dus DVD aanzetten en meteen je concert of film, zonder al dat gedoe vooraf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan