• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kopieren vanaf website

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stokkie2000

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2004
Hallo,

Als ik een tabel van de volgende website kopieer (http://www.bouwendnederland.nl/cont...Bouwkosten/indexcijferscbs/Pages/default.aspx) en deze plak in Excel, dan wordt de tabel goed geplakt, zoals deze ook op het scherm staat. Nu wil ik tussen de jaren een regel toevoegen die de procentuele verhoging berekent per maand. Als ik dan de formule invoer dan komt bij een aantal celen het percentage te staan en bij een aantal cellen #waarde. Als ik dan de berekeningsstappen weer laat geven dan blijkt één getal een tekst te zijn (bv. "126,6"). De celeigenschappen aanpassen naar getalnotatie heeft geen effect. Ik vindt het vreemd dat de helft van de tabel wel als getal wordt geplakt en de andere helft als tekst. Wat kan ik doen om alle notaties als getal te krijgen?

Laatst bewerkt:
Ik zie net dat er voor sommige getallen een spatie is geplaatst na het plakken. Dan is de volgende vraag kan ik zonder teveel werk in de hele tabel spaties verwijderen?

Via zoeken en vervangen.
Zoek op spatie en vervang door niets.

Door getallen uit een website te kopieren ziet excel deze soms nog steeds niet als getal (ook al zitten er geen spaties bij).
Je kunt dan alle getallen vermenigvuldigen met 1 en dan zijn het weer echte getallen.

Hoe?
Zet in een willekeurige cel een 1
Kopieer deze 1
Selecteer alle getallen
Plakken speciaal
Vermenigvuldigen.
Verwijder de 1

De celopmaak mag dan natuurlijk geen "tekst" zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan