• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kopieren vba formules

• Onderwerp starter Onderwerp starter mtb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mtb

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2005
Ik ben helemaal niet zo thuis in VBA, maar vaak zie ik formules/oplossingen voorbij komen die ik ook wel zou kunnen gebruiken in een van mij excel files,
Hoe moet ik die kopieren precies kopieren/plakken in VBA zodat die bij mij ook als macro werken, heb zelf nl. al wat lopen spelen maar kom er niet uit!

bedankt alvast,

In je Excel document waarin je de macro wenst in te voegen doe je het volgende:

• Open de VBA-editor (Extra - Macro - VB Editor ofwel via ALT-F11)
  • In het projectvenster linksboven (waar je de verschillende bladen ziet staan) rechtsklik je ergens op de achtergrond van dat venster
  • Kies Invoegen - Module
  • Het module venster opent zich nu normaal in het rechter venstergedeelte. Hierin kan je je gekopieerde VBA-code invoegen
  • Sluit vervolgens de Editor, je keert dan terug naar Excel

Om de macro nu te laten lopen kies je via ALT-F8 de juiste macro.

Succes!

maglor,

het kopieren van de VBA formule lukt, maar ik krijg
elke x een foutmelding als ik de macro wil laten draaien, bv ik heb een formule voor het inpassen van een klok in excel bestand , maar als ik de macro bedien loopt hij vast op het de uitvoering ervan, waar die vast loopt is de tekst rood gemarkeerd, en ik weet niet wat de oorzaak is, of wat ik moet doen om dit te verhelpen

Sub Klok()
'tijd in cel plaatsen
ThisWorkbook.Worksheets(1).Range("B2") = Format(Time, "h:mm:ss")
'tijd in label plaatsen
tvKlok.Caption = Format(Time, "h:mm:ss")
TijdKlok = Now + TimeValue("00:00:01")
Application.OnTime TijdKlok, "Klok"
End Sub

mja, als dit de enige code is die je in de module plakt zal het niet werken. Je werkt immers met het object (een label blijkbaar in dit geval) "tvKlok" en je hebt dat object nergens gedeclareerd in je module. MAW Excel kent "tvklok" niet, dus kan hij er geen tijd op plaatsen.

Kijk eens in de het document van waar je die sub() haalt of er niet ergens anders gesproken wordt over het object 'tvklok"...

kan het zo niet vinden,

welke aanpassing aan de formule moet ik doen zodat ik de macro 'klok' toch kan gebruiken
kan ik soms een stuk formule eruit halen zodat die toch werkt????????

bedankt voor je reacties tot nu toe, heb ik al veel aan gehad

Ik denk dat ik het document gevonden heb dat je hebt gebruikt (staat een beetje verder op dit forum)...

Als je het opent zal je in de Module zien dat er eerst allerlei objecten gedeclareerd worden (o.a. tvKlok). Dit zijn objecten die op het werkblad zelf staan.

Als je zelf dit wil namaken, zal je dus eerst dergelijke 'labels' moeten toevoegen op je werkblad, deze een naam geven, ze vervolgens declareren in je modulevenster en pas dan kan je ze gebruiken in je VBA-code. Omslachtig, but that's the way life is...

;)

Als je zelf gaat experimenteren met het invoegen van objecten, werk dan zeker met de werkbalken 'Visual Basic' en 'Werkset Besturingselementen'.

Begrijp me niet verkeerd, maar het is echt heel omslachtig om hier van naadje tot draadje te gaan uitleggen hoe je dit allemaal moet doen. :) :confused:

Neem anders hier eens een kijkje: http://members.home.nl/t.idema/excel/index.html

Bijlagen

Laatst bewerkt:
yep, dat is het document wat ik bedoel,

ik ga even verder met experimenteren/brainstormen,
thanks for your help so far!:thumb:

als je nog suggesties/opmerkingen heb hoor ik ze graag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan