• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kopieren voorwaadelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

ExcelStarter22

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2022
Berichten
5
Goedemiddag,

In het Excel bestand wat in de bijlage zit zie je een voorbeeld van een week planning. Nu heb ik met 'voorwaardelijke opmaak' in deze kolommen een formule toegepast met dat zodra de som van de ingevulde uren van P1 ( of P2, etc. ) op een bepaald getal komt de kolom een bepaalde kleur krijgt. Nu heb ik dit voor 1 week ingesteld en wil ik dit voor alle 52 weken doen. Hoe kan ik deze formule die op de bepaalde kolommen zijn aangepast zo kopiëren en er naast zetten dat de formule zich ook aan de juiste kolommen aanpassen en dat ik niet voor elke nieuwe kolom weer die formule in moet vullen?

Alvast bedankt voor jullie tijd.

Met vriendelijke groet,


ExcelStarter22

ps, hoe kom ik aan deze fijne spellingscontrole die in dit programma zit? Werkt erg fijn.
 

Bijlagen

  • Vraag Excel Beginner 22 8-7-22.xlsx
    10,1 KB · Weergaven: 15
Ongeldige bijlage voorkomen:
Bestanden plaatsen: > Editor > Ga geavanceerd > Paperclip klikken en dan uploaden > Gereed en dan Paperclip klikken > de Bijlage in de editor plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
$-tekens in de formule aanpassen en het bereik aanpassen
Dan heb je aan 2 formules genoeg
Code:
[COLOR="#FF0000"]=SUM(B$4:B$14)>40[/COLOR]
[COLOR="#FFA07A"]=$B$4:$H$14[/COLOR]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan