• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kopieren

• Onderwerp starter Onderwerp starter don42
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

don42

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2014
Hoi alle maal

wie kan mij helpen met het volgende
heb twee sheets gemaakt ( Van en Naar)

in van.xlsm staat onderstaande code

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Workbooks.Open "c:\naar.xlsm"
ThisWorkbook.Sheets(1).Range(Range("D:D"), Range("D:D").End(xlDown)).Copy Workbooks("naar.xlsm").Sheets(1).Range("D:D")

End Sub

Alles wat in kolom D staat kopiëren naar kolom D in (naar.xlsm)
nu wil ik graag dat als ik andere gegevens in kolom D zet (Van.xlsm) deze gekopieerd worden naar de eerste vrije kolom in (Naar.xlsm) in dit geval dus naar E en dan F enz
is dat mogelijk?

bvd
Don

Je kan toch de laatste kolom bepalen door bv
Code:
Sub VenA()
  a = Blad2.UsedRange.Columns.Count
End Sub
Met een Offset kan je dan naar de volgende kolom gaan.

Ik heb nu dit:
waar gaat het fout?

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Workbooks.Open "d:\naar.xlsm"
ThisWorkbook.Sheets(1).Range(Range("D:D"), Range("D:D").End(xlDown)).Copy Workbooks("naar.xlsm").Sheets(1).UsedRange.Columns.Count.Offset(0, 1).Select
Range(Range("D:D"), Range("D:D").End(xlDown)).Copy Range("J:J")
End Sub

.Select selecteert iets.

Wat is precies de bedoeling? Plaats even een voorbeeldbestand.

Wil graag de data die in kolom D staat van de van.xlsm naar de file naar.xlsm kopiëren ook in kolom D
Maar als ik dan nieuwe data invoer in kolom D van van.xlsm dat deze gegevens dan in kolom E komen te staan van naar.xlsm

Zijn de voorbeeldjes echt zoals het werkelijk is of zijn de kolommen A t/C normaal gesproken ook gevuld en zijn de rijen 2 en 3 altijd leeg? Met een gestructureerd werkblad kan er een korte code voor gemaakt worden met deze chaos gaat het een wat langere worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan