kopierslag

Status
Niet open voor verdere reacties.

DenotsNiaga

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2004
het probleem is alsvolgt
elkekeer dat de computer opstart overschrijft de config.cfg een aantal files
als ik nu een programme wil starten lukt dat niet omdat er een file is aangepast. nu heb ik de file gekopierd naar mijn desktop en aangepast zodat hij werkt.
maar moet nu elke keer na een herstart die file kopieren over de orginele heen is er niet een batch file die dat voor mij kan doen, er zijn meerdere mensen die er mee moeten werken? het zou helemaal geweldig zijn als de vraag weet u zeker dat u deze file wilt overschrijven ook word weggeklikt door de file.

ik weet echt niet hoe dit moet en zo snappen die andere mensen het niet, ik hoop dsat iemand me kan helpen zodat ik de lokatie van de file zelf wel aanpas.
bedankt alvast:thumb:

ik vraag me wel even iets af,.
- om wat voor bestand/file gaat 't?

het gaat om lotus organizer en het geen wat aangepast wordt is is de naam van de gebruiker die word naar 8.3 formaat gezet omdat die te lang is, ik weet het niet 100% zeker maar ik dacht de ini file ik kan nu niet bij de pc.
als ik hem met kladblok open zie ik dat hij de naam weer terug heeft gezet. en dan start lotus niet meer op.

ook weet ik dat dit niet de oplossing is maar de config.cfg word aangepast maar dat gaat nog wel even duren dus als dit kan zou er gewoon mee gewerkt kunnen worden tot die tijd.:thumb:

Laatst bewerkt:
Kan je het bestand niet opslaan als read only? Zo niet, probeer dan het volgende.

Sla dit op in een batchfile, die wordt aangeroepen door de autoexec.bat. Pas zonodig de locaties aan. Ik ga ervan uit dat config.cfg in de map c:\confg staat en lotus organizer in de map c:\Program Files\Lotus. De attributen worden er afgehaald en weer opgezet voor het geval er een schrijfbeveiliging op zit.

cd\
cd c:\config
attrib -s -h -r config.cfg
cd\
cd c:\progra~1\lotus
attrib -s -h -r config.cfg
copy c:\config\config.cfg c:\progra~1\lotus
d\
cd c:\config
attrib +s +h +r config.cfg
cd\
cd c:\progra~1\lotus
attrib +s +h +r config.cfg

Volgens mij kan je dat prima instellen met het programma Batchrun

Batchrun zelf kun je weer in het startmenu van windows zetten.

-Feature List

Launch files of any filetype

Internal commands: Run, Copy, Rename, Makedir, Delete, DelTree, End Process

Wildcard support for Copy, Delete and DelTree

Makedir nested dir creation

Drag & Drop between Explorer and Batchrun

Support for date and time tags
Save batch files directly to Startup and Desktop

Thx ik ga dit even uitproberen,
ik laat het jullie morgen weten.
bedankt alvast :thumb:

nou ik heb even een testje gedaan met Batchrun
en dat werkt echt perfect, dit doet echt precies wat ik wil:thumb: , Bedankt jongens

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan