• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

koppelen excelbestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

rikkie52

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2008
Ik zou graag hulp hebben bij het volgende:

Om onze drukapparaten te inspecteren werken wij met 2 excel-bestanden. In het ene bestand houden we onder andere bij wanneer het apparaat moet worden geïnspecteerd en op welke wijze. Dit geven wij dan aan met kruisjes (zie tabel 1 in de bijlage)

Deze inspectiepunten (de kruisjes) worden “vertaald” op een Inspectieplan (ook een excelbestand), die wij nu nog voor elk apparaat met de hand invullen. Ik zou graag een manier weten om een kruisje te vertalen naar een tekst. Voor het buffervat V604 zou de kolom “Inspectieactiviteit” er dan zo uit zien. (zie tabel 2 in de bijlage).

Ik ken de formule: IF(celB4=X),”Visueel Uitwendig”,”” maar zou in het voorbeeld van het 2e toestel V606, waar er andere kruisjes staan liefst geen gaten (lege rijen) op mijn inspectieplan hebben, dus in het geval van V606 moet er dus op de 2e rij “Rontgenonderzoek” (Rt) komen. En misschien is er wel een gemakkelijker methode om beide excelbestanden te “linken”.
Dan de volgende vraag: Wij beginnen uiteraard steeds met een leeg inspectieplan (inspectieplan.xls). Hoe kan dit invullen gebeuren, bv. door een knop aan het eind van de rij te maken, die zorgt dat het inspectieplan op enig moment wordt gegenereerd. Of kan er in een kolom “datum” een datum worden gezet die het inspectieplan genereert (en misschien wel automatisch opslaat)?
Na het invullen ervan moet het inspectieplan in ieder geval een unieke naam krijgen, bv "Inspectieplan2008 V604.xls".

Bijlagen

Ja Leo, maar vanwege het feit dat er nog geen reacties waren en dat ik dat als oorzaak heb gezien van de onduidelijkheid van mijn verhaal hebben ik m nog eens geplaatst, nu hopelijk wat duidelijker.

Gr.
Erik

Welkom op Helpmij.:)

Ga maar verder in de link die Ginger aangeeft. Het is niet de bedoeling meerdere topic's met hetzelfde aan t maken. Je kunt gewoon daar weer een berichtje achter laten met een aanvulling. Het zorgt er ook voor dat je vraag weer onder de aandacht komt.

Deze topic sluit ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan