Koppelen gegevens Outlook en Access 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

maaike2703

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2007
Hallo allen,

Ik heb in Word 2007 een userform gemaakt.
In die userform worden gegevens uit een access database gehaald.
Nu is die database gekoppeld middels de exchange-map aan Outlook 2007; alle wijzigingen in het bronbestand in outlook, worden automatisch doorgevoerd in access.
Het probleem begint als ik mijn userform opstart; deze is er dan op 8 seconden na, 2 minuten mee bezig om op te starten (het gaat om 2400 contactpersonen in Outlook)
Nu is mijn vraag:
Is het mogelijk een database in access te maken, gekoppeld aan het bronbestand in outlook, waarin enkel de velden worden weergegeven die ik daadwerkelijk nodig heb, zodat de laad-tijd van mijn Userform gereduceerd kan worden?
Of is er een manier om de koppeling tussen outlook en access te verbreken als er gegevens worden opgevraagd uit de access database?
Of heeft iemand een veel betere optie??

Bij voorbaat veel dank!!

Met vriendelijke groet,
Maaike

Laatst bewerkt:
Als je dingen wilt weten over hoe je de verschillende Office onderdelen aan elkaar moet knopen dan is er maar één plaats waar je hoeft te kijken:
http://www.helenfeddema.com/Downloads.htm
Daar vindt je een heleboel voorbeelden hoe je dit soort problemen kunt oplossen.

Bartuls,

Dank voor deze verwijzing.
Over 1,5 week kan ik weer verder programmeren, dus dan ga ik er rustig naar kijken.
Als ik eruit ben, dan zal ik het op het forum plaatsen...

mvg
Maaike

Van de Watchdog moest ik even reageren.. vandaar..
Oplossing ligt in het verschiet voor de liefhebber....

mvg
Maaike

Hallo,

Ik heb veel codes uitgeprobeerd vanaf de site van Helen Feddema.
Vooral code 6, waarin je via 'common dialog' direct een verbinding kan maken van je contactpersoon naar een word template leek me heel aardig.
Alleen opent mijn outlook niet alle objecten in het nieuwe formulier, om dat anders 'de schadelijke code wordt uitgevoerd'. En het lukt me niet deze waarschuwing van outlook te omzeilen.
Heb de macrobeveiliging al laag gezet, maar nog wordt de code niet uitgevoerd.
Iemand een handige tip??

Met vriendelijke groet,
Maaike

Outlook en Word

Hallo,

Ik heb ht probleem met het koppelen opgelost door een tooltje aan te schaffen. Dit is een invoegtoepassing voor Outlook en heeft geen last van codes en beperkingen. Het heeft mij heel wat tijd gescheelt aan het ontwikkelen, wat natuurlijk best leuk is, maar er gaat toch meer tijd in zitten dan je wilt.

Ze hebben volgens mij ook een demo die je kunt proberen.

Kijk maar eens op: www.wordlook.nl

Ik hoop dat je er wat mee kunt.

Hoi EvdSl,

In eerste plaats bedankt!
Inderdaad een zeer praktisch systeem.
Alleen heb ik het nodig voor een heel aantal computers; ben dus bang dat dat me veel licentiegeld gaat kosten! En aangezien het systeem wat ik nu heb wel functioneert (gegevens ophalen vanuit access, en elke avond de access database synchroniseren met outlook), ook al vind ik het niet ideaal, ga ik nog even verder op zoek!

Dus de vraag blijft open staan voor wie een andere oplossing heeft!

Met vriendelijke groet,
Maaike

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan