• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Koppelen gegevens van rij naar kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

blank018

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2011
Geachte helpmijbezoeker,
ik heb een klein probleem met mijn excelfile. De data staat nu georganiseerd in rijen. Nou wil ik graag de data organiseren in kolommen (obv 'periode'), dus naast elkaar hebben. De data moet gekoppeld en gekopieerd worden alleen als aan gegevenslabels ('gebied' EN 'subgebied') wordt voldaan.
Hoe gaat dit in zijn werk? Ik ben al aan de gang geweest met koppelen van celinhoud/samenvoegen/celverwijzingen en het zit in die richting maar ik kom er niet uit.
vriendelijk bedankt,
Ab

NB: zie attachment

Bijlagen

Om de boel wat te verduidelijken,waarom werkt het commando:
=ALS(B2=B6 EN D2=D6; F6;0) niet?

NB een geupdate bestand is toegevoegd.

//Ab

Bijlagen

wie o wie kan mij helpen?

En in toevoeging op mijn probleem, hoe zorg ik dat ik excel automatisch in mijn werkblad op zoek gaat naar matchende cases indien deze voldoen aan een aantal voorwaarden. (En niet slechts een koppeling gemaakt wordt naar 1 cel en daar de inhoud van wordt gekopieerd.)

De syntax van je formule klopt niet
Code:
=ALS(EN(B2=B6;D2=D6);F6;0)
Deze werkt wel.

Bekijk bijlage 151593hallo Ab
je schreef:
De data staat nu georganiseerd in rijen. Nou wil ik graag de data organiseren in kolommen (obv 'periode'), dus naast elkaar hebben.
ik verwacht dat je dan ongeveer de blauwe cellen uit dit voorbeeld als uitkomst verwacht. Bekijk bijlage gegevens3.xlsx
of moet het toch het grijze voorbeeld zijn?
heb je altijd even veel oost als zuid? enz..

groet sylvester

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan