• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Koppelen gegevensblad aan selectieblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

astegerman

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2011
Ik heb een gegevensblad in excel gemaakt. In dit tabblad staan allerlei gegevens van een 7 tal bedrijven. Ik zal een korte schets geven hoe ik dit heb opgebouwd.

Per bedrijf heb ik een tabblad gebruikt. In dit tabblad per bedrijf staan gegevens over hoe het bedrijf heeft gedraaid, deze gegevens zijn ontleend uit de balans en Winst en verliesrekening.
Onderaan het tabblad heb ik formules gemaakt die voor mij van belang zijn. Hier valt te denken aan resultaat, liquiditeit, solvabiliteit, e.d.

De formules van de voor mij belangrijke gegevens heb ik gekoppeld aan een gegevensblad. De eerste kolom geeft bedrijf weer, de tweede kolom geeft periode weer, de derde kolom geeft resultaat weer, en zo verder.
Nu staan er in dit tabblad heel veel gegevens. Door middel van een selectie tabblad wil ik het een en ander overzichtelijk maken, maar de koppeling tussen deze bladen krijg ik niet tot stand.

In de bijlage zit een versimpeld model welke anoniem gemaakt is en de bedragen zijn veranderd. Als iemand hiernaar wil kijken en mij eventueel uitleg zou willen geven ben ik deze persoon zeer dankbaar

Bijlagen

Geef in je bestand handmatig eens aan welke gegevens je waar verwacht en markeer die desnoods even in de bron. Ik kan nu uit de veelheid van data niet zien wat je nodig hebt.

Hoi Rob,

Het gegevensblad bevat idd nogal veel data, daarom het selectieblad. Op het selectieblad wil ik selecteren:
- bedrijf: een keuze mogelijkheid van de 7 bedrijven die in het model zijn opgenomen. Ik wil bijvoorbeeld de data van bedrijf A met de data van bedrijf G vergelijken. (in het excel model die hier nu staat zijn alleen bedrijf A en B opgenomen)

- periode: ik wil een periode kunnen selecteren. Hiermee bedoel ik dat ik bijvoorbeeld van bedrijf A en B alleen de data van het jaar 2008 wil selecteren.

- selecteer kerngegevens: hiermee bedoel ik welke kerngegevens ik wil selecteren, dit zijn dus in het model: Resultaat, Brutomarge in % omzet, Eigen vermogen, Totaal vermogen, Solvabiliteit, Liquiditeit, Omzet per hectare (totaal), Omzet per hectare (beplant), Inkoopw. omzet ha. (totaal), Inkoopw. Omzet ha. (beplant), Voorraad- waarde per ha (totaal), Voorraad- waarde per ha (beplant), Brutomarge per ha. (totaal), Pers. Kst. per ha.
Als ik een selectie maak, dan wil ik bijvoorbeeld alleen het resultaat kunnen zien, of de liquiditeit en de solvabiliteit.

Het is de bedoeling dat de uitvoer van de selectie op het uitvoerblad komen te staan.

Ik hoop dat ik zo duidelijk genoeg ben geweest, Ik wil je alvast bedanken voor je inzet

hallo astegerman

in je gegevens blad staat een filter dat prima doet wat jij wilt:
je kan een bedrijf selecteren
je kan er een periode selecteren
dan heb je een overzicht van alle gegevens

of bedoel je iets anders

groet sylvester

Hoi Sylvester,

Daar heb je gelijk in, maar omdat het gegevensblad nogal veel data bevat wil ik het overzichtelijker maken. Een selectieblad lijkt mij daarvoor de mooiste manier. Het moet te koppelen zijn, maar ik krijg het maar niet voor elkaar

hallo astegerman

wat jij wil is best mogelijk
er moeten dan lijsten van bedrijven en en perioden aan gemaakt worden
en een lijst met soorten gegevens enz enz...

het is eenvoudiger om in het gegevens blad op bv de bovenste rij kruisjes te zetten bij de gegevens die je wilt verbergen,
en dan met een simpel macrotje en een knop deze gegevens zichtbaar maken en verbergen.

ik hoor het wel

groet sylvester

Hoi Sylvester,

Zou je kunnen omschrijven hoe ik deze lijsten zou moeten maken om toch te kunnen selecteren via het selectieblad.

Een optie via macro's zoals je omschrijft lijkt me ook wel wat, maar ik weet zelf niet hoe ik dit kan realiseren. Als je me hierbij zou kunnen helpen hoor ik dat graag.

Hoi sylvester,

Ik heb je gemaakte model bekeken en het is niet wat ik zoek. Is het niet mogelijk om na de kolom periode een kolom toe te voegen. Deze kolom moet dan "selecteer kerngegevens" heten. In deze kolom moet dan net zoals de andere kolommen een menu komen waar je aan kan vinken welke gegevens je wil gebruiken. Dus bij selecteer kerngegevens moet er dan gekozen kunnen worden uit: resultaat, brutomarge in % omzet, Eigen vermogen, enz.

Bedankt voor je hulp alvast

Mijn probleem is nog niet opgelost en ik heb het heel hard nodig. Als iemand mij hiermee zou kunnen helpen, HEEL GRAAG

Hoi Sylvester,

Dat ziet er al weel goed uit, alleen werkt het nog niet helemaal zoals ik wil.

- Is het ook mogelijk om meerdere bedrijven in 1 selectie te laten tonen? bijvoorbeeld de gegevens van bedrijf A en B allebei te zijn krijgen?

- Is het ook mogelijk meerdere perioden per selectie te laten tonen? bijvoorbeeld het jaar 2007 en 2008 laten tonen?

- is het ook mogelijk om niets te selecteren en dan ook niets te zien te krijgen?

Geweldig dat je dit al heb gemaakt, graag zou ik horen of bovenstaande ook mogelijk is.

Groeten Alfred

Hoi Sylvester,

Sorry van mijn vorige vraag, nu ik met het model echt aan de gang ben gegaan zie ik dat bovenstaande al werkt. Ik heb nog wel een andere vraag:

- Is het mogelijk dat je eerst bedrijf selecteert en daarna periode, want als ik nu een ander bedrijf selecteer en een andere periode selecteer worden er meerdere tabellen gemaakt, terwijl er maar 1 nodig is.

- Is het mogelijk de uitkomst niet bij het selectieblad te tonen, maar bij het uitvoerblad te tonen?

- Zou je dit voor mij ook op het echte model willen toepassen ( het echte model is te groot om hier te plaatsen, ongeveer 1 mb), ik wil je er eventueel wel een vergoedingkje voor geven

Groeten Alfred

Laatst bewerkt:
Hoi Sylvester het ziet er goed uit, ik heb het model naar je mail toe gestuurd,

Alvast hartelijk dank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan