• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Koppelen v e werkmap via Vis Bas.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gigioly

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2004
Ik haal mijn klanten uit een gekoppelde werkmap (klanten.xls). Maar wanneer een klant niet wordt gevonden in mijn geopende werkmap (facturatie.xls), wil ik de gekoppelde map openen via een instructie in Vis. Bas, zodat er een klant kan gecreëerd worden.

Ik kan natuurlijk volgende instructie gebruiken: Workbooks.Open Filename:="C:\pad\Klanten.xls".
Maar wanneer de werkmappen verplaatst worden naar een ander pad, werkt dit natuurlijk niet meer.
Misschien bestaat er een instructie die naar het gekoppelde bestand verwijst of die het pad van het gekoppelde bestand weergeeft.

Kent iemand een dergelijke instructie?

Laatst bewerkt:
Ik haal mijn klanten uit een gekoppelde werkmap (klanten.xls). Maar wanneer een klant niet wordt gevonden in mijn geopende werkmap (facturatie.xls)

Dus facturatie.xls verwijst naar klanten.xls? En als een cel in facturatie.xls verwijst naar een niet bestaande klant in klanten.xls, dan wil je dat klanten.xls geopend wordt?

Misschien bestaat er een instructie die naar het gekoppelde bestand verwijst

Een instructie die naar het gekoppelde bestand verwijst? Je kunt talloze instructies bedenken die naar het gekoppelde bestand verwijzen (jouw code om een werkboek te openen is een goed voorbeeld...), bedoel je niet toevallig een instructie die achterhaalt waar een cel aan gekoppeld is?

Als ik een instructie heb die mij het pad (en het bestand) geeft van de koppeling, dan kan ik deze openen ongeacht waar dit bestand staat. (in de veronderstelling dat de gebruiker de xls-files naar een andere map verplaatsen.
Begrijp je me een beetje?

Gigioly

Nee, nog niet.
Als ik een instructie heb die mij het pad (en het bestand) geeft van de koppeling
Wat bedoel je met pad/bestand van de koppeling? Het pad/bestand waar de koppeling in staat of het bestand waar de koppeling naar verwijst? Dat is een groot verschil.
dan kan ik deze openen ongeacht waar dit bestand staat
Je kunt een koppeling "openen"/bewerken door de cel met die koppeling te selecteren en dan F2 te drukken? Bedoel je niet dat je het bestand, waar de koppeling naar verwijst, wilt openen ?

Overigens, als een gebruiker het bestand, waar de koppeling naar verwijst, verplaatst of verwijdert, dan verwijst de koppeling/referentie per definitie niet meer naar de plek waar het bestand staat, daar is niets aan te doen. (Tenzij het een softlink is die geupdate wordt door het OS/FileSystem, Unix kan dat, misschien het nieuwe Longhorn ook, kweenie)

Als ik een instructie heb die mij het pad (en het bestand) geeft van de koppeling, dan kan ik deze openen ongeacht waar dit bestand staat. (in de veronderstelling dat de gebruiker de xls-files naar een andere map verplaatsen.
Begrijp je me een beetje?

Gigioly

In mijn werkmap facturatie.xls haal ik mijn klanten uit klanten.xlc.
Wanneer een klant niet bestaat wil ik klanten.xls openen via bijvoorbeeld indruuken een druktoets.
Als ik in die code verwijs naar c:\...\klanten.xls loopt alles goed zolang het bestand klanten.xls niet verplaatst wordt. (wat onlangs gebeurde na een crash; er werd XP i. pl. v. W98 geinstalleerd waardoor de plaats van "mijn documenten\" werd gewijzigd en de koppeling niet meer klopte. Via bewerken, koppelen kon de koppeling hersteld worden. Maar de code die in VB zit diende aangepast de worden.
Om deze aanpassing niet te moeten doen wil ik een instructie die mij vertelt: voorbeeld: gekoppelde_bestand=c:\mijn documenten\excel\klanten.xls
Als ik dan het gekopplede bestand wil openen geef ik de instructie: Workbooks.Open Filename:=gekoppeld_bestand. Dan opent klanten.xls ongeacht de plaats waar dit bestand staat.

gigioly

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan