Koppelen van 2 Pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

TitaniumPrelude

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2002
Hallo,

Ik ben aan het proberen om 2 Pc's met win xp pro met service pack 1 met elkaar te koppelen met een crosscable.

Via pc1 heb ik ook contact met internet en heb daar een extra netwerkkaart ingezet. Werkt perfect.

Nu heb ik bij beide pc's de wizard thuis netwerk gedraaid.
Zie nu bij beide pc's in werkgroepen alleen maar hun eigen pc naam staan. De pc's zien elkaar niet.

Wie kan mij helpen?

Loop de services even door. Er staan er een paar die je automatisch moet hebben.

start/systeembeheer/component serivec/services

Heb je ze ook beiden dezelfde werkgroepnaam gegeven?

Geplaatst door TitaniumPrelude
Nu heb ik bij beide pc's de wizard thuis netwerk gedraaid.
Dat is niet per sé noodzakelijk, het kan zonder die wizard ook.

Dennis.

Geplaatst door Elisa
Heb je ze ook beiden dezelfde werkgroepnaam gegeven?

Dit is niet per se verplicht.
Geplaatst door Paul-RT
Wat handig is (maar niet verplicht) is op elke pc dezelfde werkgroep naam en een verschillende computernaam (wel verplicht).

Hier een paar vragen/suggesties:

- Heb je al eens geprobeerd om in de adresbalk van je internet explorer
\\[de naam van de computer]
in te typen?

- Heb je wel een IP-adres ingesteld?
- Kun je pingen? (Start>Uitvoeren>"ping [het ip van de andere computer]" zonder de "")
- Firewall instellingen goed staan?
- Is de kabel wel goed?

Je kunt ook met de zoekfunctie zoeken naar de andere computer (computers en personen). Bovendien denk ik toch dat de services je nekken.

Ik heb het nog even gecontroleerd maar onder Help en ondersteuning staat wel degelijk dat ze beiden dezelfde Werkgroepnaam moeten hebben.
Ik wist ook niet beter.De werkgroepnaam moet dezelfde naam zijn op alle computers in het netwerk.
(Help en ondersteuning/werkgroepen/computernamen en werkgroepnamen opgeven)

Laatst bewerkt:
Mijn Pc's hebben alle 2 dezelfde werkgroep naam.
Ze hebben ieder een eigen pc naam: pc1 en pc2
De crosscable is Ok.
firewall is uitgeschakeld.

Pingen lukt niet!
\\ naam pc in adresbalk lukt niet!
met functie zoeken vinden ze elkaar niet.

Kan iemand mij vertellen hoe ik het IP adres kan veranderen of in moet stellen?

Of een andere tip wat ik kan proberen.
Heb beide pc opnieuw geinstalleerd Win XP pro met service pack 1

Wat ik hierboven niet zag staan in het rijtje:
Services gecontroleerd!! Je moet echt een aantal services wijzigen.
Zou ik toch maar doen.

Je kunt ook het log van de firewall nakijken om te zien of deze blokt. Zo niet, dan weet je zeker dat het op het traject daarvoor moet zitten. Firewall gewoon aanlaten. Wat jij doet is verwennerij. Zo krijg je geen duidelijk beeld.

Geplaatst door Elisa
Je kunt ook met de zoekfunctie zoeken naar de andere computer (computers en personen). Bovendien denk ik toch dat de services je nekken.

Ik heb het nog even gecontroleerd maar onder Help en ondersteuning staat wel degelijk dat ze beiden dezelfde Werkgroepnaam moeten hebben.
Ik wist ook niet beter.De werkgroepnaam moet dezelfde naam zijn op alle computers in het netwerk.
(Help en ondersteuning/werkgroepen/computernamen en werkgroepnamen opgeven)

En toch blijft het onzin dat de werkgroepnamen gelijk dienen te zijn. Zolang ze maar indezelfde iprange zitten is er niks aan de hand

En in een netwerk waarbij pc's verschillende binnen ip's hebben?

Ook niet. Maar voor thuisgebruik is dat ook niet nodig, meerdere ipadressen uit verschillende ranges tenzij je mij een goed voorbeeld kan geven. Dat zie je meer in het bedrijfsleven waar men met domeinen werkt en verschillende locaties andere ipadressen hebben en ook andere domeinnamen. E.e.a wordt hier dan geregeld in de router waar routertabellen in staan en de gateways van de domeinen

Daarnaast kun je met het subnetmask ook heel veel doen

Laatst bewerkt:
Nou ja, als ik zoiets lees in Windows/Help dan neem ik het gewoon aan. Je moet toch ergens beginnen.

Ik bedoel: Mijn man heeft een (binnen) ip eindigend op 10.0.0.150. Mijn pc's eindigen op 155 en 152.
Die behoren allen tot de groep 0.0.0.0 of 10.0.0.0
Zijn die dan geen lid van een en dezelfde werkgroep?
Het lijkt me in ieder geval gewoon duidelijker.

Het kan overzichtelijk zijn om alle pc's een zelfde werkgroepnaam te geven.

Maar stel je eens voor. Er is een bedrijf die om wat voor reden dan ook niet met een domein structuur werkt maar met werkgroepen. In dat bedrijf zijn verschillende afdelingen. Bijv administratie, personeelszaken, systeembeheer etc. Dan is het voor hun overzichtelijker dat elke afdeling in een andere werkgroep geplaatst wordt.

Conclussie van mijn kant: het is voor een goed werkend netwerk niet noodzakelijk om dezelfde werkgroep te nemen (deze discussie is al vaker gevoert) en je mag dus zelf weten wat je doet

Ja, voor een bedrijf kan ik me dit voorstellen.
Voor een particulier. Waarom niet dezelfde.
Als ik het weer opnieuw opzet zal ik het eens proberen.

Voorlopig hebben we al even niet van TitaniumPrelude gehoord. Trouwens Titanium, ik hoop dat je niet echt weet wat een TitaniumPrelude inhoudt :D

Komt ie dan uitleg van TitaniumPrelude.

Titanium is een metaal dat ligt, stijf, taai en sterk is.
Dit materiaal wordt veel gebruikt in de F1.

Prelude is een type auto van het merk Honda.

Als je deze 2 samen voegt krijg je een snelle auto met een stijve-, sterke- en taaiecarrosorie.
Tevens is de kleur ook nog mooi.

Weet je nu nog niet wat Titanium is ga dan eens naar een juwelier en vraag naar titanium horloges die wegen niets en de meeste zien er mooi uit.

Je moet nu eenmaal iets verzinnen als nickname.

maar ik ben ondertussen nog niet veel verder gekomen met de info.

B]Hoe kan ik nu nog een IP adres ingeven???[/B]

Groetjes

Ga naar het configuratiescherm en dan naar Netwerkverbindingen. Dubbelklik op je LAN verbinding.

Dubbelklik op Internet protocol (tcp/ip) en voer daar een ipadres in

Ok heb ik gedaan en als ik Ping, krijg ik het volgende te zien.

Ik heb er een foto van gemaakt zie ping.jpg

Wat nu???

Bijlagen

• ping.jpg
    ping.jpg
    32,4 KB · Weergaven: 34
Geef allereerst eens fatsoenlijke ipadressen op. Het ipadres wat jij pingt is het standaard ipadres van windows als er geen dhcp server beschikbaar is.

Geef 1 pc het ipadres 192.168.0.1 en de andere 192.168.0.2 en probeer het opnieuw

Hallo Mario,

Ik heb nu je IP adressen in de computers gezet en zelfs een nieuwe netwerk kaart gehaald, maar ik blijf dezelfde meldingen houden als op foto in mijn vorige mail.

Heb je nog een andere oplossing?

Hallo Mario,

Ik heb nu je IP adressen in de computers gezet en zelfs een nieuwe netwerk kaart gehaald, maar ik blijf dezelfde meldingen houden als op foto in mijn vorige mail.

Heb je nog een andere oplossing?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan