Koppelen van autoteksten binnen Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

appeltjes

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2004
Wat ik graag wil is het volgende, ik weet alleen niet als het mogelijk is.
Ik maak op het werk gebruik van bijvoorbeeld, arbeidseenkomsten. Hier wordt in 1 brief op 3 verschillende plekken, getekend door een persoon. Dit kunnen in mijn geval 15 verschillende mensen zijn.
Wat ikzelf zat te denken is om een autotekst te maken waar de volledige ondertekening inzit (Hoogachtend etc etc). Maar op een andere plek in het document wordt de ondertekenaar alleen genoemd met de naam, zonder functie etc.
Vraag, kan ik de autotekst koppelen naar de plek waar alleen de naam genoemd moet worden? En kan ik het ook zo aansturen, dat wanneer de brief wordt geopend dat de medewerker automatisch naar de juiste 3 plekken toegaat voor ondertekening, om maar niets te vergeten?
Voorbeeld voor de duidelijkheid

Hoogachtend,

J.Jansen
zorggroepmanager
Flitsbedrijf

terwijl op 1 plek moet komen te staan:
de heer J.Jansen, Zorggroepmanager.

Ik kan hier wel if, then else constructies voor maken, maar bij een wijziging moet ik 180 brieven door. Das nie zo wenselijk.

een verhaal, maar wie helpt?

m.vr.gr.Marianne

Denkrichting

Autoteksten kunnen, voorzover ik weet, alleen 'geactiveerd' worden mbv van een macro. Lijkt me hier niet verstandig.

Ik denk dat je beter aan de gang kunt gaan met velden.

Je kan bijvoorbeeld het veld INCLUDETEXT gebruiken, waarmee je uit verscheidene documenten verwijst naar een tekst in 1 centraal document, en bij een wijziging dus maar 1x de tekst hoeft aan te passen.

Ook kun je gebruik maken van REF, een verwijzing naar een bladwijzer die eerder in het document voorkomt. De delen splits je dan op en combineert de delen tot de volgorde die je op een bepaalde plaats nodig hebt.

Ditzelfde, als REF, kan ook met DOCPROPERTY, het veld dat verwijst naar elementen in de Eigenschappen van het document: 1 keer invoeren en op allerlei manieren te gebruiken.

Dan denk ik ook even mee...

Hai Frits, :D

Mooie methode!

Marianne:
Wat je ook kunt doen is zorgen dat mensen het tabblad gebruikersinformatie invullen en vervolgens deze informatie uitnutten in een autoOpen of autonew macro!

Als men het Adresvak nu eens gebruikt om hun volledige functie naam te schrijven dan kun je het naam vak en het adresvak zo opvragen:
Application.UserName = "Joost Verdaasdonk"
Application.UserAddress = "Documentation & Quality Technician"
Vervolgens kun je bijvoorbeeld met bladwijzers werken om de locatie te bepalen (en te vullen) waar jij deze gegevens beschikbaar wilt hebben...
In de trand van:
ActiveDocument.Bookmarks("bmNaam").Range.Text = Application.UserName
Genoeg meegedacht...veel succes! :thumb:

Hallo Frits,

Zou je mij een voorbeeldje kunnen geven van een INCLUDETEXT want dat is volgens mij de gemakkelijkste.
Zeker omdat men moet kiezen uit 15 personen.

m.vr.gr.Marianne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan