In een scada/visualisatie-pakket worden CSV-bestanden aangemaakt met logging-gegevens, per seconde worden 2 metingen vastgelegd (uit productie-omgeving:temperaturen, drukken, hoeveelheden,....). Per dag worden 24 bestanden gecreeerd, één per uur dus. In de naam van de bestanden is de datum en het uur opgenomen (vb bestandsnaam C_20070612_22.CSV). Mij is gevraagd om via access bepaalde berekeningen (analyses) op die cijfers uit te voeren. De gebruiker wil via een form een selectie kunnen maken van een begintijdstip (datum en uur) en het eindtijdstip (datum en uur). Het kan dus over meerdere dagen gaan.
Handmatig kunnen de nodige csv-files gekoppeld worden; er wordt dan gevraagd naar scheidingsteken, of de eerste rij de veldnamen bevat of niet, .....
Je voelt de vraag al wel aankomen zeker: kan ik mbv programmacode de csv-files koppelen, zodat ik enkel die bestanden koppel die nodig zijn om de logging-gegevens te verkrijgen? Hoe kan ik bij het sluiten van het formulier de net aangekoppelde bestanden weer ontkoppelen (mbv vba-code)?
Groeten,
Ariane
Handmatig kunnen de nodige csv-files gekoppeld worden; er wordt dan gevraagd naar scheidingsteken, of de eerste rij de veldnamen bevat of niet, .....
Je voelt de vraag al wel aankomen zeker: kan ik mbv programmacode de csv-files koppelen, zodat ik enkel die bestanden koppel die nodig zijn om de logging-gegevens te verkrijgen? Hoe kan ik bij het sluiten van het formulier de net aangekoppelde bestanden weer ontkoppelen (mbv vba-code)?
Groeten,
Ariane