Opgelost Koppelen van een Goodwe Omvormer aan de WiFi?

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal
Heeft iemand ervaring van het koppelen van een Goodwe Omvormer aan de WiFi
Ik heb zins begin van de maand een nieuwe Modem ivm Glasvezel.
Nu dacht ik dat alles correct overgezet was, naar de nieuwe installingen van dat Glasvezelmodem, maar het blijkt dat de Goodwe Omvormer van mijn zonnepanelen, niet helemaal goed overgezet zijn, of het signaal is te zwak.
Althans het connectie-ledje knippert en dat wil zeggen dat er geen (goede) Wifi verbinding is.
Nu heb ik alles geprobeerd, om in die Omvormer te komen, en dat lukt me maar gedeeltelijk.
De echte toegang heb ik maar even gehad, en kon ik de gebruikersnaam en bij behorend Wachtwoord ingeven.
Toch is dat toen klaarblijkelijk niet helemaal goed gelukt, want na ong. een half uurtje begon de (de aan/uit knop) van de Omvormer weer te knipperen.
En nu kom ik er niet meer in, althans in de Omvormer. (ik krijg slechts een roze veld) zonder mogelijkheid om de gebruikersnaam en het Wachtwoord in te voeren.
Wat moet/kan ik hieraan doen?
Met vriendelijke groet
Dukkel
Naam Omvormer: GE3600-D-NS

Dag Dukkel,
heb je deze al gereset,
lees dit dan eens,
Om een GoodWe 3600-D-NS omvormer te resetten, kun je de volgende stappen volgen:
  1. Uitschakelen: Schakel de omvormer uit door de DC-schakelaar (zwart) op de omvormer uit te zetten.

2. Wachten: Wacht minimaal een minuut zodat de omvormer zichzelf heeft afgesloten.

3. AC-zijde uitschakelen: Schakel de zonnepanelen groep uit in de meterkast (of de werkschakelaar).

4. WIFI-reset:
    • Druk kort op de knop op de omvormer totdat "WIFI-reset" in het scherm verschijnt.

• Houd de knop 2 seconden ingedrukt totdat "Wifi Reseting" verschijnt.

• Na 15 seconden zou "WIFI reset OK" moeten verschijnen.
  5. Herstarten:
    • Schakel de zonnepanelen groep weer in in de meterkast.

• Zet de omvormer weer aan door de DC-schakelaar op AAN/ON te zetten.
Alternatieve methode (als WiFi-reset niet werkt):
  1. Uitschakelen: Schakel de omvormer volledig uit (DC- en AC-zijde).
  2. Wachten: Wacht een paar minuten.
  3. Herstarten: Zet de omvormer weer aan door eerst de AC-zijde en vervolgens de DC-zijde in te schakelen.
Controleer WiFi-verbinding:
  • WiFi-verbinding: Zorg ervoor dat de omvormer correct is aangesloten op uw WiFi-netwerk.

• Router herstarten: Herstart indien nodig uw router.

• SEMS Portal: Controleer in de SEMS Portal of de omvormer online is.
Als de omvormer offline blijft:
  • Controleer de WiFi-verbinding: Zorg ervoor dat de omvormer correct is aangesloten op uw WiFi-netwerk.

• Router herstarten: Herstart indien nodig uw router.

• SEMS Portal: Controleer in de SEMS Portal of de omvormer online is.

• Controle lampjes: De bovenste lampje (oranje) geeft aan of de omvormer verbinding heeft met internet. Knippert het lampje, dan is er geen of een slechte verbinding.

• SEMS Portal instellingen: Controleer de instellingen in de SEMS Portal.

• GoodWe contact: Neem contact op met GoodWe als het probleem aanhoudt.

Of bekijk dit filmpje.

Zoals ik al schreef in Bericht#1 heb ik en ander Mode gekregen waardoor het contact is verstoord
(Ook een ander Netwerkadres)
Nu moet het nieuwe, en goede Netwerkadres in de Omvormer genoteerd worden, dmv m'n Mobiel
Resetten heeft dus geen enkele zin. Want het adres wat nu in de Omvormer staat, is verkeerd.

En dat is dus precies waar Ben uitleg over geeft, hoe je de Wi-Fi instellingen van je omvormer kan resetten om deze opnieuw te kunnen koppelen. Als je nu geen connectie hebt met de omvormer, kom je er ook niet zomaar in, de reset zorgt er dan voor dat je de Wi-Fi opnieuw kan instellen.

Ik stel voor dat je dat eerst probeert.

Ga ik vanmiddag natuurlijk eerst ff doen.

Hallo @Ben
Nu heb ik de Omvormer gereset zoals je beschreven had.
En nu kan ik inderdaad op de Site 10.10.100.253 komen.
Device of information.jpg
Daarna druk ik op Start Up en dan krijg ik een foutmelding
Foutmelding Wachtwoord.jpg

Wat nu? Ik heb dit meerdere keren herhaald, en telkens het wachtwoord voor deze Site '12345678' ingevoerd.
Ik word er tureluurs van.

Wat de foutmelding aangeeft is dat je het standaard wachtwoord van je solar wifi device moet aanpassen. Dit is een wachtwoord wat anders bij heel veel mensen bekend is en waardoor iemand zomaar op je device kan inloggen.

Doe dit om te voorkomen dat anderen je gegevens kunnen benaderen, een wachtwoord van 12345678 is natuurlijk niet veilig en snel gekraakt.

Hallo @YdieresiS
Ik heb het wachtwoord veranderd, maar het resultaat bleef hetzelfde.
Dus ik heb na 3x pogingen, daarna het WW maar weer in z'n oude waarde teruggezet.

Dag Dukkel,
Als je een reset hebt gedaan en deze is op de juiste manier is uitgevoerd dan dien je in te loggen met 12345678 dan komt de melding verbonden met de wifi van uw omvormer. hierna moet je dan je wachtwoord vernieuwen. ik denk dat je de reset niet goed hebt uitgevoerd.
Meerder malen zelf meegemaakt dat diverse personen te snel handelen om het modem te resetten.
Kijk ook even naar het filmpje dan kun je ook via je pc of laptop inloggen dit is handiger dan met het mobieltje.
asl dan alles goed is gegaan kun je met het nieuwe wachtwoord gewoon inloggen.
groetjes Ben

dag Dukkel nog eeh tip:
Als je het WiFi wachtwoord van je solar omvormer bent vergeten, is er meestal een standaard wachtwoord dat je kunt proberen. Dit is vaak 12345678. Als dat niet werkt, kun je de omvormer resetten, wat ook de WiFi instellingen reset.

Hoe je het wachtwoord kunt resetten:
  1. 1. Probeer het standaard wachtwoord:
    Zoals eerder vermeld, is het standaard wachtwoord vaak 12345678.
    • Op de omvormer zelf: Zoek naar een knop met een reset functie. Deze kan verschillende namen hebben, zoals "WIFI-reset", "W/L reset" of een logo van GoodWe. Druk de knop een aantal keer, of houd hem ingedrukt tot de omvormer reset.

• Softwarematig: Sommige omvormers hebben een softwarematige reset optie in de app of web interface. Zoek naar een optie zoals "WIFI-reload" of "reset WiFi instellingen".
  2. 3. Probeer opnieuw verbinding te maken:
    Na de reset, kun je opnieuw proberen verbinding te maken met de omvormer. De standaard WiFi netwerknaam is vaak "Solar-WiFi" of het serienummer van de omvormer.

3. 4. Contact opnemen met de leverancier:
    Als de reset niet werkt, kun je contact opnemen met de leverancier van je omvormer voor verder hulp.

melding is modem doesn`t exist modem niet aanwezig
Siganal to weak signaal te zwak
password in correct.
niew modem waar staat deze?
waar bevindt zich het modem?de afstand kan een probleem geven zie tekening.
als de afstand te ver is van de omvormer dan kan het signaal te zwak zijn, je kunt er dan via een utp kabel een directe verbindin van omvormer naar modem gaan, is dit mogelijk? Ook kun je dit dan eventueel testen met een lange utp kabel.
zie de link.
https://www.warmteservice.nl/medias....ds&gbraid=0AAAAADgSUFWacpD4JmRaGszxMiarpWfgh
plaats de link in de webbrowser om het document te lezen.

groetjes Ben

Bijlagen

• wifi lan.jpg
    wifi lan.jpg
    38,3 KB · Weergaven: 3
Hallo @Ben
Vrijdag in de namiddag had ik echt het end in de bek en ben toen dus eindelijk gestopt om m'n hoofd ff leeg te maken.
En morgen (Zaterdag) heb ik wat minder tijd. Maar daarna ga ik weer vol aan de bak, want ik móet en ik zál het goed krijgen.
Er viel me nóg wel iets op, normaliter ben ik met mijn Mobiel hiermee in de weer, dat is een android Mobiel met Operating Systeem van dus Google.
Vrijdag in de voormiddag heb ik getest met FireFox als Browser, en toen kwam ik véél verder.
Ik kon toen o.a. Gebruikersnaam= 'admin' + Wachtwoord= 'admin' invoeren, hoewel ik niet toekwam om de Netwerknaam (Ziggo827xxxx-2.4G + Wachtwoord) of (Ziggo827xxxx-2.4G_EXT + Wachtwoord) ook nog te voeren.
Want dán had ik met succes de Omvormer gekoppeld.
Zou dat een punt wezen?
Of zou je misschien het koppelen van de Omvormer misschien beter/makkelijker kunnen uitvoeren met b.v. een Ipad of een Iphone ?
Het was me niet gelukt op m'n eigen Android Mobiel om de Cache te wissen, want dát kon nog wel eens een deel van het probleem wezen. (mede omdat het met Firefox wel bijna gelukt was !!)
En Oh ja, het Modem staat in de Huiskamer, en de Omvormer op zolder (onder het dak waar de zonnepanelen liggen) maar ik heb een EXTENDER in de kamer onder de Omvormer, maar wel betonnen vloeren. Afstand EXTENDER - Omvormer is ongeveer 10 à 11 meter, ik zou denken dat dát moet kunnen.

N.B. (Netwerknaam met achtervoegsel '_EXT' is dus het WiFi signaal van de EXTENDER)

Groeten Dukkel

Hallo @Ben
Vanmiddag ben ik begonnen met eerst de Omvormer weer eens te resetten
Hierna volgt een chronologische volgorde van de handelingen die ik heb uitgevoerd om de Omvormer te koppelen aan mijn thuis-Wifi-Netwerk
1) Heb mijn (android) Mobiel aan het netwerk Solar-WiFi22CR2674 verbonden.
2) Toen in mijn Mobiel het Mobiele Data aangezet
3) Vervolgens via de Google Browser contact gemaakt met Site 10.10.100.253
4) En op die Site het Gebruikersnaam= 'admin' + Wachtwoord= 'admin' ingevoerd
5) Toen kreeg ik deze Afbeelding, met daarop achter Wireless STA mode: Disable
Eerste menu1.jpg

6) Dat leek me al niet correct, toen drukte ik op Start Setup en
7) Toen kreeg ik de volgende Afbeelding:
Uitgebreid menu1.jpg
8) Dit menu leek me niet correct, want een paar velden waren niet ingevoerd, terwijl toch de IPDHCP op DHCP staat
9) Om te kijken wat hierop volgde drukte ik op Save
10) Waarop natuurlijk de foutmelding kwam:
Foutmelding over eerste menu1.jpg

11) Door op Wizard Advanced Management kwam ik weer in het vorige menu.
Conclusie:
De Omvormer verzorgt niet dat hij (de Omvormer) in het Netwerk Mask komt van mijn thuis WiFi Netwerk
dus kan de aangeboden Netwerken niet vertonen, waardoor ik niet kan aangeven welk WiFi-Netwerk + Wachtwoord door de Omvormer gebruikt dient te worden.

Weet jij misschien hoe ik dat wel voorelkaar krijg? (Het is me 2 dagen geleden wel eens gelukt)

Hallo @Ben
Nadat ik voor de 3de keer de Omvormer gereset had.
En nadat ik een WiFi-USB_Stick in m'n PC had opgenomen (Ik heb normaal geen WiFi in m'n PC )
Was de WiFi-koppeling van de Goodwe 3600DNS Omvormer een fluitje van een cent.
Alhoewel je wel de tijd moet nemen, na elk commando. (erg belangrijk)
Toen ik het juiste thuis WiFi-Netwerk had bepaald en de zaak gecomplited had.
De Omvormer opnieuw opgestart, waar je ook de tijd voor moet nemen, was de koppeling gereed.
Hartelijk bedankt, voor het méédenken.
Met vriendelijke groet
Dukkel.
Scherm 2025-05-26 150536.png

Zie hier het resultaat

Dag Dukkel,
Leuk om te horen dat het je gelukt is, ik heb in het verleden diverse mensen geholpen dit probleem ook hadden.
Overgaan naar een andere provider of een nieuw modem dan treden er problemen op.
Dit komt omdat de instalatie "zonne panelen en omvormer " meestal door de installateur wordt gedaan.
Zodat naar een paar jaar er iets gebeurt met de installatie dan komen de vragen naar boven hoe ging dit .
in bericht #10 had k al aangegeven dat het resetten van de omvormer tijd nodig heeft en niet te haastig werken.
je zult nu ok blij zijn dat het systeem op je pc staat dit is wat makkelijker dan op je mobil of tablet.
Ik denk nu dat je toch wat geleerd hebt, zodat je in de toekomst dit vlugger kan verhelpen.
Met een vriendelijke groet Ben 👍

PS opgelost

Laatst bewerkt:
Hallo @Ben
Ik heb er zeker wat van opgestoken, en wat de toekomst betreft..... Ik ben op 2 maanden na 82 jaar.
Dus het zal mijn tijd wel uitdienen. Maar het was een leuker ervaring, waarin geduld een belangrijke rol speelde.
En ook het gebruik van een PC, die ik aangepast heb door gebruik te maken van een WiFi USB-stick, zodat je eigen PC er makkelijker op reageert.
En ik was zeer ingenomen met de hulp die ik o.a. van jouw ontving.
Nogmaals hartelijk bedankt
Met vriendelijke groet
Dukkel.

Terug
Bovenaan Onderaan