koppelen van leverancier

Status
Niet open voor verdere reacties.

elle

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 sep 2003
Hoi ik had een vrg, maar eerst zal ik even de structuur van me database uitleggen. Ik heb een *1 voorraad tabel met artikelnr/productnm, omschrijving, lever-id
een *2 inkooporder crediteur daarin staat inkooporder, datum lever-id, werknemers-id.
en een *3 leveranciers tabel met lever- id/ bedrijf/plaats etc. en een *4 inkooporder koppeling tabel. met inkooporder, artikelnr, hoeveelheid

Nog wel meer maar die doen er even niet toe. Nu heb ik een formulier gemaakt van (2) inkooporder crediteur daarin staat inkooporder, datum, lever-id, werknemers-id. Daarop heb ik een subformulier gemaakt met (4)inkooporder koppeling. Dus in me sub staat nu inkooporder, artikelnr, hoeveelheid. Nu heb ik bij artikelnr een query opgeven en die gaat als volgt:

SELECT DISTINCT Voorraad.Artikelnr, Voorraad.Productnm, Voorraad.Omschrijving, Voorraad.Merk, Voorraad.Type, Voorraad.Inhoudperstuk
FROM Inkoopordercrediteur, Leveranciers, Voorraad
WHERE (((Voorraad.[Lever-id])=[Leveranciers].[lever-id]) AND ((Leveranciers.[Lever-id])=[Inkoopordercrediteur].[Lever-id]));

Maar nu is het probleem dat ik dus me lever-id niet automatisch wissel met die bovenstaande, dus zegt ik heb hp als leverancier dat staat op me formulier nu leveren die diskettes, en cd-roms en niet meer dan wil ik dat ik ook alleen die artikels kan selecteren van hp en niet dat iedereen alles kan leveren.

Kan iemand mij hierbij helpen, want wat doe ik fout.

Groetjes

Je selecteerd alleen maar velden uit de voorraad tabel. De joins die je legt voorkomen nu alleen maar dat artikelen die niet gekoppeld zijn aan een leverancier verschijnen op je formulier.

Je moet in het Where gedeelte van je query een criterium opgeven die controleert of de leverancier degene is die op je formulier is aangegeven.

Grtz,

Bedankt ik ga het even proberen. Al betwijfel wat ik moet doen, want ik ben niet echt een hele goeie sqler :). En naar veel proberen lukt het nog niet. En me inkooporder gaat verandert ook niet automatisch mee met me hoofdformulier, mmm vervelend?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan