• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Koppelen van velden

Status
Niet open voor verdere reacties.

learningexcel

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2012
Ik ben het volgende aan het maken

Ik heb 10 kolommen

storingsnummer, straat, code object, datum opdracht, status storing deze kolommen zijn gekoppeld met een extern excel bestand,
dat ik elke ochtend uit het systeem haal en kopieer in een werkblad dat is gekoppeld met mijn hoofdblad
zodat ik het niet allemaal handmatig hoef in te typen.
Daarnaast heb ik 4 andere kolommen met relevante informatie voor mij intern. monteur, aantal dagen, kosten, eindtijd
Maar hoe kan ik deze kolommen koppelen aan de andere zo dat deze informatie bij het juiste storingnummer blijft.
Nu is het geval elke keer als ik een nieuwe uitdraai maak en de opdrachtgever heeft de afgeronde storingen verwijderd.
de ingevoerde gegevens bij een ander storingsnummer komt te staan.

graag een uitleg bij de hulp die jullie aanbieden en wat ik moet inlezen over excel om dit soort koppelingen voor elkaar te krijgen.

zonder voorbeeld bestand is het niet duidelijk genoeg.

mvg Jean-Paul

dit kan je het best met een vba code doen, maar mijn kennis in vba is te beperkt voor deze topic, hier op dit forum zitten echte cracks die daar een oplossing voor hebben, even geduld dus.

mvg Jean-Paul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan