• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Justes

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2004
Hallo,

Luc en anderen hebben mij prima geholpen met twee programma`s.
maar nu zou ik ze willen koppelen, dus zodra in het progamma afleverbonnen een bon wordt uitgeprint dat dan de inhoud van de cellen B5, D6, en D22 naar de invulstaat gekopieerd worden, zie afleverbonnen klant 1

Gr, Justes

Bijlagen

Hallo,

Hiebij het andere programma,

Gr Justes

Hallo

Sorrie is te groot, maak hem kleiner.

Gr Justes

Hallo Luc,

Dat zag er al goed uit, maar de gegevens moeten wel bewaard blijven dus heb ik een blad toegevoegd b.v. 1A, dus als het nu zo gemaakt kan worden dat bij het uitptinten de inhoud van de Cellen

blz 1 B6 D6 D22 overgebracht worden naar
blz 1A B4 C4 D22
er worden meerdere bonnen gemaakt per klant dus iedere volgende bon moet in 1 A bijgevoegd worden.
Ik hoop dat ik het duidelijk uit gelegd heb.

Gr Justes

Bijlagen

Justes,
Is dit juist?
Jij zegt:
blz 1 B6 D6 D22 overgebracht worden naar
blz 1A B4 C4 D22

of moet dit zijn:

Blad1 B6 D6 D22 overbrengen naar
Blad1A B4 C4 D4 en

de volgende bon van Blad1 naar
Blad1A B5 C5 D5 enz enz.

Hallo Luc,

Inderdaad foutje van mij, zoals blad 2A, 3A enz is het goed, in 1A is regel 4 helaas weggevallen.
Wat de codes op iedere bladzijde betreft heb je inderdaad gelijk, kan beter met een module.

Gr, Justes

Justes,

Of ik je helemaal goed begrijp?

Bekijk de test even.

Bijlagen

Hallo Luc,

De test gaat prima, ik heb de code in de betreffende bladen ingevoegd maar helaas niet het gewenste resultaat, wat doe ik fout, kan alles ook onder een module.

Gr. Justes

Bijlagen

Justes,

De code moest juist niet achter de blade maar in een Module.

Is nu gebeutd.

Zie toelichting op Blad1.

Bijlagen

Hallo Luc,

Ik ben de hele avond bezig geweest, ben er nog niet helemaal uit, wil je er nog even naar kijken, bij voorbaat dank.

Gr Justes

Bijlagen

Justes,

Om klaarheid te krijgen.

Pak bestand "Afleverbonne AA"er even bij.
Ga naar Blad1A.

Vraag1: Moet dit blad en alle A-Bladen afgedrukt kunnen worden?

Vraag2: Moet van de A-Bladen het totaal van kolom E naar het blad "verzamelblad" kolom B gekopiëerd worden?

Vraag3: Wat komt er in Verzamelblaf in kolom C onder "Betaald" en wat komt er in kolom D onder "X".

Ik wacht op je antwoorden en ga dan verder.

Hallo Luc,

Dit zijn klanten met een vaste afspraak, meerdere malan per maand komen zij met een opdracht, maar met veschillende projectnamen of nummer.
Zodra de bon uitgedraaid wordt moet dus het projectnaam of nummer het bonnummer en het bedrag naar blz. 1A enz.
Is de maand om dan moeten de de A bonnen op project en bonnummer gesorteerd worden, die worden dan als bijlage bij de rekening gevoegd, de klant kan dan de kosten per project in rekening brengen bij zijn klanten.
Alleen de de totaal bedragen van kolom E moeten naar het verzameldlad, dat is voor de administratie, daar kan men dan zien de afname per klant en het totaal van de klanten.
Heeft de klant betaald dan in kolom dan in kolom D een x zodat gezien kan worden wie nog betalen moet en wat het tegoed nog is.

Gr, Justes

Bijlagen

Justes,

Dank voor de uitleg.

Dinsdag as ga ik er mee verder.

Hallo Luc,

Zoals je kunt zien ben ik alweer een stukje verder, het zou ook al te makkelijk zijn om het door een ander te laten opknappen, ik heb in de code ook
Range("B6") = Range("B6") + 0 bijgevoegd, dat is om te voorkomen dat als men het projectnaam of nummer vergeet in te vullen het programma in de war raakt, enkele foutjes kon ik niet opsporen, graag hulp.

Gr Justes

Bijlagen

Justes,

De afdruk-macro moet je zelf activeren.
Verder hoop ik de je weer een stapje dichterbij bent.

Bijlagen

Hallo Luc,

Het is boven mijn verwachting, ik heb de knoppen en module gekopieerd en geplakt naar het grote programma met 84 klant bladen en alles werkt prima, alleen de knop "totaal naar verzamelblad" doet zijn werk maar voor de helft, hij gaat wel naar het verzamelblad maar het bedrag niet.

Gr Justes

Justes,

De Macro: "Sub TotaalAbladNaarVerzamelblad" moet onder een knop op alle A-bladen.

Bij mij draait dat uitstekend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan