koppeling Acces-afbeeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

eeyore

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2004
Hai!

Ik ben begonnen met een databeestje voor mijn digitale foto's in Access XP. Daarbij wil ik ook de foto's kunnen zien. Ik heb dit nu zo gedaan:
- veld aangemaakt voor OLE-object
- in dit veld rechtsklikken en object ingevoegd door naar betreffende foto te gaan
- in een formulier kan ik dan deze foto's direct zien.

Maar: de foto's worden toegevoegd aan de base, zdat die nu al (met 63 foto's) 540 MB groot is! Dat is dus niet de bedoeling...

Vraag: kun je eenzelfde soort koppeling aanbrengen met eenzelfde resultaat maar zonder dat de foto's de database laten uitgroeien tot een megabase???

Thanx alvast!!

Joyce.

Als je het object wil invoegen, krijg je dus dat pop-upje.
Daar zie je een aanvinkvakje 'Koppelen'. Vink dit aan. Je object wordt dan gekoppeld en niet ingesloten.

Hai

Die keuze heb ik inderdaad gezien, maar haalde er daar niet uit dat het verschil maakte in grootte van het bestand.
Ik ga het gewoon uitproberen!

Thanx! :thumb:

Joyce.

Nee, dit kan niet de oplossing zijn.
Ik heb de database verwijderd en nieuw aangemaakt, met als proef één record met fotobeschrijving van één foto. Dan is de database 140 kb groot. Voeg ik een veld voor OLE koppelingen toe en zeg ik in dat veld bij die ene foto object invoegen, met het vinkje bij koppelen, dan is de database meteen 4,7 MB groot! Terwijl de foto maar 227 kb is!!

Hoe dus te koppelen zonder de foto aan de database vast te plakken waardoor hij onmertelijk groot wordt???

HELP.... :(

Oh ja, Hooija, dank voor je link, maar daar kom ik niet uit... sorry...

Groetjes,
Joyce.

Klik in het formulier op de kader, waar je het object invoert, eigenschappen -> gegevens -> toegestaan OLE type -> kies daar voor gekoppeld. Probeer nog eens.

Dank dank weer voor je snelle reactie, maar: bestand blijft zo groot, dus hoe dat kan... foto schijnt dus toch ingevoegd te zijn.... Moet dus op een andere manier gedaan worden???

Iemand nog ideetjes??

Groetjes,
Joyce.

Volgens mij blijft de DB altijd wel groter dan de foto's zelf. het is lastig om er een kleine DB van te maken.
Misschien een keertje comprimeren en herstellen?
Mijn ervaring met foto's in access is de foto's van 640 X 480 te verkleinen naar 10 X 7 cm en dan in te voegen, dan zijn honderd foto's ongeveer 45 MB. Maar nog veel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan