• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

koppeling automatisch

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nuyts jan

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2009
beste
In bijlage laat ik een document (template werkbon LKR) dat ik regelmatig gebruik.
Met gegevensvalidatie kan ik een houtsoort kiezen van tabblad "KLAD"
Zou het mogelijk zijn dat ik een houtsoort kies bv afrormosia in cel C3 de prijs die erachter staat (in cel D3) mee te pakken en te vullen pl bkad magazijnbon cel J8?
alvast veel succes!Bekijk bijlage template werkbon LKR.zip

mvg
Jan n.

Ik vermoed dat dit een schoolopdracht is.

Toch even een duw in de goede richting.

Je dient de gegevensvalidatie nog juist te maken.

Excel 2007:

gegevens => gegevensvalidatie

Hiervoor dien je eerst nog met gedefineerde namen te worden:

Excel 2007:

Formules => naam bepalen

Vervolgens kun je de prijs erbij zoeken met de vert.zoeken formule.

Laat je weten of het je met deze info gelukt is?

@Nuyts jan "Veel succes"? We zijn geen wedstrijdforum o.i.d.

antwoord

Het antwoord is voor mij te theoretisch, is het mogelijk dat iemand dit praktisch uitwerkt in de sheet. Dank op voorhand

Beste Jan Nuyts,

Liever geen PM berichten meer sturen.

De reacties kunnen gewoon via het forum.

Ter informatie, voor andere forumleden, de reactie.

P.s. een reactie hoeft ook niet in hoofdletters, dat wordt als schreeuwen ervaren.

P.s. 2) ik denk toch dat je met de geboden oplossing tot een goed eindresultaat kunt komen.

beste
In bijlage laat ik een document (template werkbon LKR) dat ik regelmatig gebruik.
Met gegevensvalidatie kan ik een houtsoort kiezen van tabblad "KLAD"
Zou het mogelijk zijn dat ik een houtsoort kies bv afrormosia in cel C3 de prijs die erachter staat (in cel D3) mee te pakken en te vullen pl bkad magazijnbon cel J8?
alvast veel succes!template werkbon LKR.zip
U ANTWOORDDE OP MIJN VRAAG OM EEN FORMULE TE MAKEN. IK BEGRIJP JE ANTWOORD NIET GOED, IS HET MOGELIJK HIER PRAKTISCH OP TE REAGEREN; ALVAST BEDANKT OP VOORHAND VOOR UW REACTIE.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan