• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Koppeling en bestand niet gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Uitzendje

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2007
Hallo,

Ik zit met een volgende vraag:
Via de mail krijg ik een excel bestand, dat koppelingen bevat.
je ziet in de cellen ook de inhoud onderstreept als een soort hyperlink.
Echter, als ik op de bewuste cel klik, krijg ik de melding "het opgegeven bestand kan niet worden geopend"
Nu vind ik dat ook wel logisch, ik ontvang alleen het basis-bestand, zonder de andere die erbij horen. ook niet van belang voor mij.
Echter, als ik dit opsla en wijzig in een andere cel, waar dan ook, en ik stuur het gewijzigde excel bestand terug, heeft de oorspronkelijke verstuurder geen werkende koppelingen meer?

Wie kan mij verder op weg helpen?

Beste,

Je ontvangt het bestand waarschijnlijk via e-mail?
Een koppeling in Excel bestaat uit:
server - schijf - map - submappen - bestandsnaam - bladnaam - celadres. Op jouw systeem is één van deze onderdelen niet aanwezig, en Excel verandert daar iets aan. Bijv. De groepsschijf op je werk G:\ bestaat op jouw pc niet, en wordt daaom C:\
Die verandering gaat weer mee als jij het bestand terugmailt en dan kan op het werk op de C:\-scijf de bestanden niet gevonden worden.

De oplossing voor die ander is stuk voor stuk de koppelingen te herleggen, of het bestand zonder koppelingen mailen.

Als een ander iets beters weet, dan had ik dat graag vijf jaar geleden geweten ;-)

Richard

Als alle bestanden waarnaar wordt verwezen in 1 map staan kan je het volgende doen.
Bestand >> Eigenschappen >> Samenvatting >> Hyperlinkbasis >> en vul hier het volledige pad naar de map in. Wanneer je dan een hyperlink maakt op je werkblad moet je enkel de bestandsnaam invullen ipv het volledige pad. Hierdoor zullen de padnamen niet meer wijzigen bij emailen.

Mvg

Rudi

Dank jullie wel voor dit duidelijke advies, ik ga het morgen gelijk voorleggen aan diegene die mij het bestand per e-mail verzend.
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan