• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Koppeling Excel tabellen met Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

koenkoenkoen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 feb 2010
Beste forumleden,

Voor me heb ik een Excel bestand met berekeningen en een Word rapportage.
Ooit is er een koppeling aangebracht tussen de twee bestanden, deze werkt echter niet meer met de nieuwere versies van Word.

Nu ben ik zelf aan het prutsen gegaan, en heb ik input vanuit de Excel tabel via 'verzendlijsten' weten te genereren in m'n Word rapportage. De koppeling is op basis van 'Mergefield' gelegd.
Bij het afronden van procentuele getallen gaat het echter mis. Waar in Excel bijvoorbeeld 3,2% staat beschreven, maakt hij er in Word 0,032% van.
Ik dacht dit op te lossen door in Excel een formule in te voegen (*100) waardoor er ook 3,2% in de rapportage kwam te staan. Helaas bleek het niet zo makkelijk en rondt Word het automatisch af naar 3,29999999999999999999999998%

Zelf dat ik dat het misschien aan de . of , ligt. Dit het invullen van 3.2 of 3,2 helpt echter niks.

De vraag is; heeft iemand een idee waar ik het probleem moet zoeken? Zoals je waarschijnlijk aan m'n beschrijving hebt kunnen zien ben ik absoluut geen expert hierin.

Hopelijk kan iemand me helpen!

Kun je er wat documenten bijdoen? Een eerste tip alvast: Word kan weinig met de aangeboden data, dus als je getallen met 2 cijfers wilt, zou ik de afronding in Excel doen en niet in Word.
Tweede tip: wil je niet dat Word je getallen vernaggelt, maak er dan tekst van. Daar kan Word niets mee behalve netjes overnemen.

Hoi,

Ook even zitten zoeken voor je
http://answers.microsoft.com/en-us/...d/7a62c1e6-250e-4483-991b-3ab40b740443?auth=1

Ik heb de 2de optie geprobeerd en dat was bijna goed heb er dit van gemaakt
{ =100*{ MERGEFIELD MyField } \# "0,0%" }

let even op puntje van aandacht ;)
Remember, use Ctrl+F9 to insert field braces { }, do not type them yourself.

Word does not have a concept of percentages.
One option is to multiply the merge field with 100 in Excel, and make the mergefield code look like this:
{ MERGEFIELD MyField \# "0%" }
A second option is to multiply with 100 in Word:
{ =100*{ MERGEFIELD MyField } \# "0%" }
Remember, use Ctrl+F9 to insert field braces { }, do not type them yourself.
A third option is to turn on "Confirm file format conversion at open" in the General section of the Advanced "tab" of File > Options.
When you connect to the Excel workbook for the mail merge, Word will prompt you how to do that.
Click Show All, then select "MS Excel worksheets via DDE".
This will start Excel, and import the Excel values complete with their formatting.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan