koppeling kwijt in outlook 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

boris 555

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2001
Berichten
759
ik heb een vreemd probleem in outlook 2003 ,als ik mailtjes krijg waar bijv.koppelingen in staan en ik klik daarop u die op internet gelijk je pagina bezoeken ..nu is dat niet en komt er een kader van microsoft zelf en staat er links bovinin dat kader ...koppeling zoeken
nu heb ik analyze en herstel al geprobeerd maar dan krijg ik de melding dat het mislukt is .rara.
 
1) gebeurt dat alleen bij dat emailtje?
2) gebeurt dat alleen bij die afzender?
3) gebeurt dat alleen bij die link?

Ik heb namelijk weleens meegemaakt dat ik een link wilde versturen dat anderen die niet konden openen. Ik weet ook niet waarom, maar dat is dan niet een typisch outlook 2003 probleem.

Wat je even moet proberen:
wat gebeurt er als je die link kopiëerd naar een Word bestand. Je slaat het Word bestand op. Je opent het Word bestand en klikt daar op die link. Doet hij het dan ook niet? M.a.w. ligt het aan Outlook of zit er in je Windows iets verkeerd....
 
Overigens dit soort zoekacties van windows zie je meestal gebeuren bij linken niet naar internetsites, maar naar programma's of bestanden verwijzen die verplaatst zijn.
 
Dat artikel gaat zover ik het lees over het verzenden van een URL, niet over een reeds ontvangen URL. Bovendien beschrijft dat artikel dat een niet ontvangen URL een bepaalde tekst bevat. De vraag steller in deze case ontvangt wel netjes de URL, maar windows zoekt zich rot, maar vind de werkelijke link niet. Netalsof hij niet op internet zit. Ik denk eerder aan iets als offline instellingen van outlook. Misschien dat outlook een verbinding met internet opent (zoals met inbellen) wanneer je post ophaalt of verzend en direct daarna de verbinding weer sluit (offline gaat). Misschien dat dat ook kan als je op ADSL of Kabel internet. Ik denk dat je in dat soort instellingen van Outlook moet zoeken. Dat zou betekenen dat hij dus online gaat om berichten binnen te halen, misschien zelfs om de zoveel minuten automatisch checkt en dan online gaat, maar direct weer offline gaat. En als je dan een bericht (offline) leest en je ziet daar een URL in misschien dat hij vanuit Outlook denkt dat je offline bent en dat Windows gaat zoeken of hij het bestand in de offline bestanden kan vinden in plaats van online. Het is maar een redenering, misschien kan je in die richting het zoeken. Die optie van direct offline gaan van outlook zit in de account instellingen ergens bij verbindingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan