• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Koppeling maken tussen Formulier (werkblad 1) en Database (werkblad 2)

Status
Niet open voor verdere reacties.

TimMeijer

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2013
Het volgende:

Ik wil graag de informatie uit een Database (werkblad 1) automatisch laten invloeien op een af te drukken Formulier (werkblad 2).

Zou het als volgt willen opbouwen:
1 - Keuze Cel invoegen op Formulier. Deze cel verwijst naar de Database (bijvoorbeeld Database, A2)
2 - Vervolgens putten alle andere cellen op het Formulier automatisch uit dezelfde rij in de Database (B2, C2 enzovoorts)

Dit moet ongetwijfeld makkelijk koppelbaar zijn in Excel, maar ik kom hier nog niet echt verder mee... :(

Zie graag jullie reacties!

Bedankt alvast.

Je zult vast meer reacties krijgen als je een klein xls voorbeeldbestandje hier plaatst.

@Wieter & anderen:
Hoe voeg ik een dergelijk selectievakje (met uitklapmenu 'naar beneden') in? Het werkt precies zoals ik voor ogen heb, maar als ik het in een ander bestand wil aanmaken kom ik niet verder...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan