• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Koppeling maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrickje

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2009
ik wou eigenlijk vragen hoe ik het beste deze koppeling kan maken

Als ik cel a1 een doc. laat komen dan zou ik eigenlijk een button willen hebben die elke waarde uit cel b1 een doc. opent

Dus als ik in cel a1 nummer 1 selecteer komt doc1 in het vak te staan dan wil ik de button maken die dan dat document opent.

Het komt er dus op neer dat vanuit mijn keuzevak met 1 button telkens een ander document kan openen.

de documenten zijn PDF formaat

Wie kan mij helpen heb al veel geprobeerd maar kom er niet aan uit

Groeten

Patrick

Je hebt er geen button voor nodig. Door de waarde in A1 te wijzigen wordt het document automatisch geopend. Je moet enkel nog het juiste pad naar je map met documenten aanpassen in de macro.

Mvg

Rudi

Bijlagen

Hij moet niet meteen het document openen en ik heb veel problemen gehad met hyperlinks dit opeens niet meer werken na b.v. sorteren.

Dit zwas eigenlijk mijn opzet.

(zie bestand)

Ik maak alle pdf files gelijk aan de waardes uit mijn keuze menu.

Dus b.v. a = 1 als ik op de knop klikt opent hij doc. 1

M.V.G.

Patrick

Bijlagen

De methode FollowHyperlink wordt enkel gebruikt om het document te openen en niet om een hyperlink te plaatsen. Lees de VBA-help betreffende dit onderwerp maar eens na

Mvg

Rudi

Bijlagen

Dank je wel de koppeling werkt prima

Weet jij of iemand anders toevallig hoe je zoon zelfde koppeling kan maken dat het document gelijk geprint word en niet geopend of eventueel openen printen en sluiten

M.V.G>

Patrick

Code:
Sub PDF_Print()
Dim Rc As Variant
        Rc = Shell("C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\AcroRd32.exe /t D:\Mijn documenten\Testbestanden\" & Range("B1").Value & ".pdf", 1)
End Sub
Je moet nog wel het pad naar de reader en naar je document aanpassen

Mvg

Rudi

@Rudi

Waarom
Sub PDF_Print()
Dim Rc As Variant
Rc = Shell("C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\AcroRd32.exe /t D:\Mijn documenten\Testbestanden\" & Range("B1").Value & ".pdf", 1)
End Sub

en niet
Code:
Sub PDF_Print()
  Shell "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\AcroRd32.exe /t D:\Mijn documenten\Testbestanden\" & Range("B1").Value & ".pdf", 1
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan