• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Koppeling met bronbestand via INDIRECT verdwijnt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

richard1970

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 mei 2005
Beste forummers,

Voor een klant heb ik een rapportageprocedure opgezet waarbij er per maand een bronbestand is (1.xls voor januari, 2.xls voor feb etc) en een rapportagebestand.
In het rapportagebestand wordt in een cel het nummer van de maand gezet en via de functie INDIRECT wordt naar het juiste bronbestand verwezen. In deze functie verwijs ik naar het werkblad, de bestandsnaam, de map, het pad en de schijf waarop alles te vinden is.

Als nu het rapportagebestand geopend wordt zonder dat het bronbestand open is, verschijnen overal foutmeldingen. Via Bewerken > Koppelingen kan ik zien dat de verbinding weggevallen is. Die kan weer worden hersteld, en dan worden de waarden getoond.
Waarom verdwijnt de verbinding met het bronbestand? En hoe kan ik dit voorkomen? Moet ook de servernaam worden vermeldt in de verwijzing?

Richard

14-02: ikprobeer het ook eens op een andere site.

Laatst bewerkt:
Gevonden in de helpfile"
"Als verw_tekst naar een andere werkmap (een externe verwijzing) verwijst, moet deze werkmap open zijn. Als de bronwerkmap niet geopend is, geeft INDIRECT de foutwaarde #VERW! als resultaat."

Op een ander forum antwoord gekregen van JKP, en als die het zegt...........

Richard

Gevonden in de helpfile"
"Als verw_tekst naar een andere werkmap (een externe verwijzing) verwijst, moet deze werkmap open zijn. Als de bronwerkmap niet geopend is, geeft INDIRECT de foutwaarde #VERW! als resultaat."

Op een ander forum antwoord gekregen van JKP, en als die het zegt...........

Richard

OK, bedankt om ons in te lichten. Ik kon niet echt hoogte krijgen van het probleem.

Goed dat je nu weet waar het aan ligt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan