koppeling met excel bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reobijn123

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2023
Hallo ik wil dat in het word document dat hierbij is gevoegd de gegevens uit het excel bestand wat is bijgevoegd de gegevens worden overgenomen.
ik heb voor nu een kort bestand genomen met enkele gegevens maar mijn excel bestand is veel groter en ook het word document kan er anders uitzien. Als ik maar weet hoe ik de juiste koppeling kan maken.

Ik heb het geprobeerd via adressen maar dat werkt niet want dan neemt hij maar 1 regel uit het exceel en blijft dit herhalen

Bijlagen

Je zult een Afdruk Samenvoeging moeten maken (tabblad <Verzendlijsten>. Het handigst doe je dat middels de wizard "Afdruk samenvoegen starten", die je door het proces leidt. Je begint dan vanuit je brief, en kiest dan als eerste <Stapgsgewijze wizard Afdruk samenvoegen>. Vervolgens volg je alle 6 stappen, waaronder het selecteren van je adressenbestand. En uiteraard plaats je de juiste velden op de plek in de brief waar je ze wilt hebben.

Toch is dat de weg. Ik kan de samenvoeging wel instellen met de bestanden, maar die werkt dan alleen als jij dezelfde mappenstructuur gebruikt, anders kan Word de gegevens niet vinden.

Maar leg eens uit wat er dan verkeerd gaat, want aan vage antwoorden (en dat is dat van jou) hebben we niet zoveel. Categorie: “hij doet het niet” is niet voldoende :).

Ik maak dan gebruik van de wizard en koppel dan het excel met het word bestand.
dan vul ik in word in die tabellen de velden in die hij moet invullen vanuit het excel.
Echter pakt hij uit excel dan maar 1 regel en blijft deze dan herhalen in word.

zie het bijgevoegde bestand

Bijlagen

Heb je de samenvoeging wel uitgevoerd? Je krijgt (en dat is logisch) uiteraard maar één record te zien in je document. Wél heb je bladerknoppen om door de records te bladeren, zodat je het resultaat kan zien in een preview.

Het kan wel om in 1 document meerdere gegevens te laten zien. Tenminste dat is me nu wel gelukt.
Ik moet alleen nog even kijken hoe ik sommige dingen eruit kan laten

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt :). Wellicht handig om dat wat beter uit te leggen.

Laten we eens teruggaan naar het begin, want voor mij geldt hetzelfde: ik kan het óók niet beter uitleggen.
Wat ik wél constateer: in jouw gegevensbestand staan velden die ik niet terugzie in je samenvoeging, en daarnaast zie ik inderdaad een vet probleem, want in de paragraaf Uitvoering heb je een aantal tabellen gemaakt met daarin een tabel Functiegroep met daarin meerdere rijen waarin je hetzelfde veld hebt gezet. Ja, dan is het logisch dat je de waarde van dat veld in elke rij terugziet.

Ik vermoed dat je het principe van Afdruk Samenvoegen nog niet helemaal door hebt. Je kunt hiermee verschillende soorten documenten maken: brieven, en catalogi (wat ze tegenwoordig 'adreslijst' noemen) om er maar twee te noemen die hier van toepassing zijn.
In een Brief zet je de velden die in je databestand staan, en er wordt dan per rij een brief gegenereerd. In jouw document zijn dat 7 rijen, dus 7 brieven. Een Catalogus of Adreslijst) resulteert in één document met daarin een tabel met alle rijen uit je bronbestand.

En ik weet dus niet wat jij nu wilt, want je brondocument ziet er uit als een enkelvoudig document (een brief) met daarin een catalogus (een adreslijst). En de brief bevat dus geen velden, en de catalogus is verkeerd opgezet (want bevat teveel rijen in je brondocument; een catalogus maak je op basis van een tabel met één rij).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan