koppeling met excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

jack009

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2006
HALLO

ik heb een standaardbrief die ik van tijd tot tijd nodig heb om te versturen naar mijn klanten
ik heb een database in excel, is er een manier om simpel een koppeling te maken zodat ik niet steeds opnieuw de volledige naw gegevens van de klant moet intikken, copy-paste is ook niet erg handig

bvd
jack009

Kijk eens bij afdruk samenvoegen.

heb ik al gedaan, zijn 6 stappen in mijn geval niet erg handig als ik soms per dag maar een paar brieven moet uitdraaien , ik had gehoopt dat het sneller kon

maar toch bedankt

Met een stukje VBA code kan het inderdaad met een druk op de knop. Maar dan moet je daar dus wel wat voor schrijven.

Dan heb je niet goed gekeken bij afdruk samenvoegen.
Dat is 1 keer 6 stappen, daarna steeds maar 1 stap: het samenvoegbestand openen.

Dan heb je niet goed gekeken bij afdruk samenvoegen.
Dat is 1 keer 6 stappen, daarna steeds maar 1 stap: het samenvoegbestand openen.

ok
maar dan heb ik nog niet de juiste klantgegevens in het samenvoegbestand.
maar ik heb een groot bestand met een heleboel klanten/leden, hoe kan ik snel de gegevens van bijvoorbeeld lidnummer 945 selecteren voor de standaard brief?

groet

Door dat nummer in te voeren in de hulpwerkbalk afdruk samenvoegen.

Door dat nummer in te voeren in de hulpwerkbalk afdruk samenvoegen.

ik zie wat je bedoelt, maar dat werkt niet in mijn geval, klant nr1 staat bij mij in regel 7 dus als ik klant 1 wil printen moet ik recordnr 7 invoeren , is gevoelig voor fouten, er moeten ook anderen mee werken.

ik doe het wel in excel darar heb ik dat probleem niet ik kan direct naar het juiste nr verwijzen en alle klant gegevens komen met de juiste functie op de juiste plaats
ik hoopte op een soort gelijke oplossing in word

hoe dan ook bedankt voor uw reaktie

groet
jack

Met een stukje VBA code kan het inderdaad met een druk op de knop. Maar dan moet je daar dus wel wat voor schrijven.

hallo rene
ik hoopte dat al, maar kan zelf geen VBA, kan jij mij daar misschien aan helpen????

hoe dan ook bedankt voor de reaktie

Laatst bewerkt:
ik doe het wel in excel darar heb ik dat probleem niet ik kan direct naar het juiste nr verwijzen en alle klant gegevens komen met de juiste functie op de juiste plaats

Hoe doe je dat dan in Excel ?

Hoe doe je dat dan in Excel ?

ik maak gewoon een brief in excel , waarbij ik in de kop van de brief het klant/lidnummer vermeld
waarnaar ik verwijs

=TEKST.SAMENVOEGEN(ALS($M$8=0;0;VERT.ZOEKEN($M$8;'[Klanten.xls]databestand'!A7:E1449;5;ONWAAR));" ";ALS($M$8=0;0;VERT.ZOEKEN($M$8;'[Klanten.xls]databestand'!A7:E1449;4;ONWAAR));" ";ALS($M$8=0;0;VERT.ZOEKEN($M$8;'[Klanten.xls]databestand'!A7:E1449;3;ONWAAR));" ";ALS($M$8=0;0;VERT.ZOEKEN($M$8;'[Klanten.xls]databestand'!A7:E1449;2;ONWAAR)))

in mijn geval in M8 de cel waar het klant/lidnummer komt te staan en in mijn database heb ik kolommen met o.a naam,tussenvoegsels, voorletters, titel,

groet

Dat kun je bij afdruk samenvoegen in Word zonder formules, maar met de knop MSQyery; in het veld met het klantnummer voer je het klantnummer in en je bent klaar. Evenveel werk dus als in Excel.

Dat kun je bij afdruk samenvoegen in Word zonder formules, maar met de knop MSQyery; in het veld met het klantnummer voer je het klantnummer in en je bent klaar. Evenveel werk dus als in Excel.

ok dat klinkt goed, want ik heb het liever in word
ik gebruik word alleen heel weinig , knop MSQuery????
zou je mij een voorbeeld kunnen geven of beschrijven hoe dat aan te pakken

groet

jack

Jack009,

Ik hoop dat ik begrepen heb wat je bedoelt en misschien kan het volgende daar bij helpen.

Bijgevoegd een voorbeeldje van een excel file met NAW gegevens en een word Document met de mogelijkheid om de NAW gegevens te zoeken in de excel file en automatisch te importeren.

Let op wanneer je op een persoon klikt wordt deze onmiddellijk overgenomen in Word.

Het is geschreven in VBA dus in Word moet wel de macro geactiveerd worden.

P.s.: de excel file hoeft niet geopend te zijn om het te kunnen laten werken.

In de zip zitten:
excel file (2003)
Word file (2003)
Word file (2007)

Grtz

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Jack009,

Ik hoop dat ik begrepen heb wat je bedoelt en misschien kan het volgende daar bij helpen.

Bijgevoegd een voorbeeldje van een excel file met NAW gegevens en een word Document met de mogelijkheid om de NAW gegevens te zoeken in de excel file en automatisch te importeren.

Let op wanneer je op een persoon klikt wordt deze onmiddellijk overgenomen in Word.

In de zip zitten:
excel file (2003)
Word file (2003)
Word file (2007)

Grtz

ik ga er even mee stoeien, ik laat het nog weten

in ieder geval bedankt voor de genomen moeite.

groet
jack

Jack009,

In de zip zitten:
excel file (2003)
Word file (2003)
Word file (2007)

Grtz

ik heb het uitgeprobeerd, maar krijg de volgende foutmelding zie bijlage

gr

Bijlagen

• 31-3-2009 9-21-52.jpg
    31-3-2009 9-21-52.jpg
    36,1 KB · Weergaven: 66
Jack009,

Heb je alle bestanden bij elkaar in 1 map staan?
Word zoekt namelijk in dezelfde map naar het excel bestand "NAW Gegevens.xls".

Als je in Word het volgende doet:
ALT+F11 > Extra > Verwijzingen
Zie je dan hetzelfde resultaat als in bijgevoegd plaatje?
Zo niet zoek ze dan op in de lijst en vink ze aan.
Let wel ik werk met word 2007 in combinatie met excel 2003 of excel 2007

Probeer dat eens.

Grtz

Bijlagen

• Verwijzingen.jpg
    Verwijzingen.jpg
    46 KB · Weergaven: 59
Jack009,

Heb je alle bestanden bij elkaar in 1 map staan?
Word zoekt namelijk in dezelfde map naar het excel bestand "NAW Gegevens.xls".

Als je in Word het volgende doet:
ALT+F11 > Extra > Verwijzingen
Zie je dan hetzelfde resultaat als in bijgevoegd plaatje?
Zo niet zoek ze dan op in de lijst en vink ze aan.
Let wel ik werk met word 2007 in combinatie met excel 2003 of excel 2007

Probeer dat eens.

Grtz

ik krijg nu de waarswchuwing macro's zijn uitgeschakeld.

hoe krijg ik deze weer aan , heeft dat met de beveiliging te maken

groet

Jack009,

In word 2007 werkt het als volgt:

Ga naar de "Start"-button (Office-knop)
Klik rechtsonder op "Opties voor Word"
Ga naar Vertrouwenscentrum
Dan naar "Instellingen voor het vertrouwenscentrum..."
En kies "Alle Macro's uitschakelen, met melding"

In word 2003 werkt het anders.
Iets in de trent van Extra > Macro > Beveiliging of zoiets want ik gebruik 2003 niet meer.

Welke Word versie gebruik jij 2003 of 2007?

Grtz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan