• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

koppeling of een link

Status
Niet open voor verdere reacties.

bigfoot47

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2008
hoi,

hier ben ik weer.

ik zou een koppeling of een link willen maken in excel, als je er op klikt dat er een copie van het werkblad wordt opgeslagen. In een andere werkmap en ander excel bestand. zodat ik niet altijd opslaan als moet doen.

mvg bigfoot

Laatst bewerkt:
En nu in het Nederlands, met gebruik van hoofdletters en leestekens.

Ik heb het geprobeerd. en het lukt me. NU hoe kan ik in het werkblad een andere naam geven. bv: elke keer als ik het opslaan de naam geven van het bedrijf, waar het factuur is voor opgemaakt.

Ik heb het geprobeerd. en het lukt me. NU hoe kan ik in het werkblad een andere naam geven. bv: elke keer als ik het opslaan de naam geven van het bedrijf, waar het factuur is voor opgemaakt.

In de macro kan je refereren naar de cel met de naam van het bedrijf.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

In de code die je opgenomen hebt, komt waarschijnlijk SaveAs voor.

Wel, zoek daar dan op in de helpfiles en op het forum. Die vraag komt zo vaak voor dat het bijna vervelend wordt om er op te antwoorden.

Wigi

PS: je hebt nog 3 andere topics op Helpmij die nog niet opgelost zijn, graag daar reactie ook.

Wel, zoek daar dan op in de helpfiles en op het forum. Die vraag komt zo vaak voor dat het bijna vervelend wordt om er op te antwoorden.

Wigi

PS: je hebt nog 3 andere topics op Helpmij die nog niet opgelost zijn, graag daar reactie ook.

Je hoeft toch niet te antwoorden, als je de vraag moe wordt verwijs dan naar de zoekfunctie, (of geef een link naar zo'n draadje waar het probleem al eerder behandeld is). Als moderator zul je vaker tegen dezelfde vragen aanlopen als de 'junior forummers', zeker de mensen die dit voor het eerst proberen (zoals ik vandaag) en de zoekfunctie nog nauwelijks ontdekt hebben. We hoeven inderdaad niet steeds het wiel opnieuw uit te vinden, maar het stellen van vragen moet wel laagdrempelig blijven.

Ik vind het persoonlijk wel leerzaam om te zien wat de vrager er van bakt om de tips toe te passen en welke problemen daarbij komen.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan