Geachte helpers,
Voor mijn vraag is vast een al vaak beantwoorde, uitgekauwde oplossing, maar ik kom er even niet op (heb even een block) en ik heb de oplossing nog niet kunnen vinden.
In Acces heb ik een tabel tOrganisatie en een tabel tContactpersonen (hoe doorsnee...)
In een hoofdformulier gebaseerd op tOrganisatie wil ik in een subformulier de bijbehorende contactpersonen laten zien.
Dat op zich heb ik werkend, maarrrr...
Eén Contactpersonen kan bij meerdere organisaties werken. De vragen:
-1 Hoe voer ik dit nu in in de database: moet ik 2x dezelfde contactpersoon invoeren alleen met een ander OrganisatieID. Dus feitelijk 2 records?
-2 Hoe krijg ik dit getoond in mijn subformulier?
Dus bij organisatie 1, zie ik contactpersoon a, b en c en bij organisatie 2 zie ik contactpersoon b en d.
Dank voor wie mij weer even op weg wil helpen.
Voor mijn vraag is vast een al vaak beantwoorde, uitgekauwde oplossing, maar ik kom er even niet op (heb even een block) en ik heb de oplossing nog niet kunnen vinden.
In Acces heb ik een tabel tOrganisatie en een tabel tContactpersonen (hoe doorsnee...)
In een hoofdformulier gebaseerd op tOrganisatie wil ik in een subformulier de bijbehorende contactpersonen laten zien.
Dat op zich heb ik werkend, maarrrr...
Eén Contactpersonen kan bij meerdere organisaties werken. De vragen:
-1 Hoe voer ik dit nu in in de database: moet ik 2x dezelfde contactpersoon invoeren alleen met een ander OrganisatieID. Dus feitelijk 2 records?
-2 Hoe krijg ik dit getoond in mijn subformulier?
Dus bij organisatie 1, zie ik contactpersoon a, b en c en bij organisatie 2 zie ik contactpersoon b en d.
Dank voor wie mij weer even op weg wil helpen.