• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

koppeling tussen 2 excelbestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

franskatja

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2005
ik weet niet hoe en of ik zo'n koppeling kan maken...HELP

ik heb bestand 1: hierin staan erg veel produkten, deze produkten hebben allemaal een uniek partnummer.

in bestand 2 heb ik een lijst waarin ik kan bijhouden hoeveel ik heb besteld en wat ik heb besteld.

Nu wil ik als ik in bestand 2 een partnummer invoer dat automatisch in de kolom ernaast de omschrijving komt (uit bestand 1)

het moet dus een willekeurig partnummer kunnen herkennen en vervolgens invullen.

ik hoop dat ik de vraag duidelijk heb gesteld en dat er een oplossing voor is. Het zou mij erg veel tijd schelen.

Ik hoor graag de oplossing

Dat is gemakkelijker dan je denkt hoor....

Ken je de functies horizontaal en verticaal zoeken? (kijk anders even in excel help voor een uitgebreide uitleg)

Het zoekbereik hoef je niet per definitie in te typen, je kan het ook tijdens het maken van de formule aanwijzen met je muis.

Probeer maar eens: vul een aantal getallen in een kolom en maak nu in een willekeurige cel de formule =SOM( [hier het bereik aangeven met je muis] ) en ziedaar het resultaat. Dat kan dus ook met andere formules zoals horzontaal of verticaal zoeken.

Als je nu beide bestanden gelijktijdig opent, kan je in het ene bestand de formule maken, en vervolgens gewoon met je muis in het andere bestand het zoekbereik aangeven.

bedankt bedankt bedankt

het is me gelukt!!!!!!!!

wel even puzzelen, maar het is wel gelukt.

Mijn dank is daarom ook uitermate groot!!!

groetjes
Katja

Houd je er wel rekening mee dat lookup gevoelig is voor wel of niet gesorteerde informatie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan