• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Koppeling tussen Excel en Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marleenvisscher

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2009
Hallo,

Ik wil graag een koppeling maken tussen excel en word. Het is de bedoeling dat als ik een hokje aanvink (zie voorbeeld bestand) dat er dan automatisch een stukje tekst in word komt te staan. In het voorbeeld bestand heb ik het hokje voor "huis" aangevinkt en nu moet er een stukje tekst dat bij het onderwerp huis hoort in word komen. Is dit mogelijk? Zo ja, hoe?

Alvast bedankt!

Groetjes Marleen

Bijlagen

Een poging.
De checkboxes komen uit de Control Toolbox Toolbar, linkedcells zijn A2 en A3 (onder de checkboxes).
In VBE >> Tools >> References moet "Microsoft Word xx Object Library" aangevinkt zijn.

Bijlagen

Hoi WHER,

Ok, dit werkt prima. Ik zou alleen in Word niet de opmaak van een cel willen hebben, ik wil hier gewoon standaard platte tekst met eventueel (indien mogelijk) een plaatje. Die tekst mag hij ook uit een ander Word document halen als dat handiger is. Is dit ook mogelijk?

Groetjes Marleen

Beste,

Ik vrees dat ik hier aan de limiet van mijn VBA kennis zit.
De tekst uit een ander Word document halen lijkt mij een stuk ingewikkelder (maar zeker mogelijk), hetzelfde geld voor een plaatje.
Misschien voelt een andere helper zich geroepen?

Hoi WHER,

Jouw code gaat toch wel werken als ik de celomlijning in Word uitzet. Het werkt nu bijna op mijn bestand. Ik heb nu meerder checkboxen aangemaakt (10 stuks, rij 9 t/m 18). De linked cells staan allemaal in kolom A (A9 t/m/ A18). De bijbehorende tekst staat in kolom G. Als ik nu de checkboxen in rij 16, 17 en 18 aanvink, dan krijg ik de tekst die hoort bij de checkboxen in rij 9, 10 en 11 in Word. Ik heb het probleem ook als ik in jouw document meerder checkboxen aanmaak. Wat doe ik dan verkeerd?

Groetjes Marleen

In mijn voorbeeld staat de eerste checkbox op rij 2, bij jou blijkbaar op rij 9. Ik denk dat je in het volgende stukje code de 1 moet vervangen door 8.
Code:
If Range(.LinkedCell).Value = True Then
                            Cells(i + 1, 7).Copy

Ik heb de 1 in een 8 veranderd. Helaas gaat het dan ook nog niet goed. Ik heb nu de checkboxen in rij 9, 10, 16, 17 en 18 aangevinkt. Hier horen respectivelijk de teksten test 9, 10, 16, 17 en 18 bij.

Als ik nu op de commandbutton druk, dan komen de cellen test 10, 16, 17, 18 en een lege cel in word te staan. Als ik de 1 in een 7 verander, dan krijg ik test 9, 15, 16, 17 en 18. Ergens verspringt ie dus nog een cel, maar waar?

Kun je misschien het bestand (ontdaan van gevoelige gegevens) posten?

Ik was een nieuw voorbeeld bestandje aan het maken omdat er in mijn bestand te veel informatie staat die ik hier niet kan neerzetten en toen werkte het dus gewoon! Dus er is gewoon iets mis gegaan in het andere bestand. Bedankt voor alle moeite.

Groetjes Marleen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan