Beste mensen,
Iedere keer als ik mijn formulier opstart moet ik opnieuw een koppeling maken tussen hoofdform en subform. Anders doet mijn automatische factuurnummer veld het niet. Althans dan begint die weer bij 001. Zodra ik opnieuw gekoppeld heb, doet ie het keurig.
Moet ik ergens nog een opdracht geven??
Even op een rij:
Ik heb een hoofdform, via een knop wordt er een ander formulier geopend. In dat formulier is een subformulier (query) opgenomen, omdat ik met berekende velden werk.
Op het geopende formulier verschijnt als het goed is automatisch het laatste factuurnummer via de code (bij openen form)
(veld factuurnummer is numeriek)
Dim strHoogsteFactuurnummer As String
Dim lngvolgendnummer As Long
strHoogsteFactuurnummer = Nz(DMax("Factuurnummer", "nummeren", "Factuurnummer Like '280*'"), "")
If Len(strHoogsteFactuurnummer) > 0 Then
lngvolgendnummer = CLng(Right$(strHoogsteFactuurnummer, 3)) + 1
Else
lngvolgendnummer = 1
End If
Me.Factuurnummer = "280" & Format(CStr(lngvolgendnummer), "000")
Het subformulier is gekoppeld door hoofdvelden koppelen:Factuurnummer.
Er is een aparte tabel genaamd nummeren. Daar wordt keurig alle factuurnummers neergezet.
Dus waar ligt het aan dat bij het eerste keer openen het nummer weer bij 1 begint?
Ik hoop dat het duidelijk is zo want het zal niet makkelijk zijn een voorbeeldje bij te sluiten.
Hoop dat iemand tips heeft.
Iedere keer als ik mijn formulier opstart moet ik opnieuw een koppeling maken tussen hoofdform en subform. Anders doet mijn automatische factuurnummer veld het niet. Althans dan begint die weer bij 001. Zodra ik opnieuw gekoppeld heb, doet ie het keurig.
Moet ik ergens nog een opdracht geven??
Even op een rij:
Ik heb een hoofdform, via een knop wordt er een ander formulier geopend. In dat formulier is een subformulier (query) opgenomen, omdat ik met berekende velden werk.
Op het geopende formulier verschijnt als het goed is automatisch het laatste factuurnummer via de code (bij openen form)
(veld factuurnummer is numeriek)
Dim strHoogsteFactuurnummer As String
Dim lngvolgendnummer As Long
strHoogsteFactuurnummer = Nz(DMax("Factuurnummer", "nummeren", "Factuurnummer Like '280*'"), "")
If Len(strHoogsteFactuurnummer) > 0 Then
lngvolgendnummer = CLng(Right$(strHoogsteFactuurnummer, 3)) + 1
Else
lngvolgendnummer = 1
End If
Me.Factuurnummer = "280" & Format(CStr(lngvolgendnummer), "000")
Het subformulier is gekoppeld door hoofdvelden koppelen:Factuurnummer.
Er is een aparte tabel genaamd nummeren. Daar wordt keurig alle factuurnummers neergezet.
Dus waar ligt het aan dat bij het eerste keer openen het nummer weer bij 1 begint?
Ik hoop dat het duidelijk is zo want het zal niet makkelijk zijn een voorbeeldje bij te sluiten.
Hoop dat iemand tips heeft.