• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Koppeling van 2 Excel-werkmappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

janmeesters

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2007
Ik ben daarnet door een tweetal forumleden fantastisch geholpen. Daarom waag ik het nog een keer op.

Ik heb twee werkmappen (dus twee Excel-bestanden) met ieder een werkblad.
De ene heet A.xls met werkblad AA en de ander heet B.xls met werkblad BB

Ik wil in A.xls op A1 op werkblad AA gegevens ophalen uit de cel B4 van het werkblad BB van werkmap B.xls.

Normaal zal EXCEL hiervoor een koppeling maken die er op celniveau A1 als volgt uitziet:
[B.xls]BB!$B$4

Ik heb in een cel A2 (van werkmap A, werklad AA) de naam staan van de werkmap en in cel A3 heb ik de naam staan van het werkblad waarnaar ik in cel A1 wil verwijzen. In het voorbeeld zal dat duszijn: A2=B en in cel A3=BB?
Ik zou nou deze waardes in de formule van A1 willen vervangen.
Hoe doe je dat?

Bij voorbaat dank. Ik heb er mijn tanden op stuk gebeten.

Laatst bewerkt:
Beste Janmeesters,

Dat kan met de functie INDIRECT, al zal deze functie wel een foutmelding geven in het doelbestand als het bronbestand niet geopend is.
Ze in A3:
=INDIRECT("["&A1&".xls]"&A2&"!$B$4")

Maar als je twee bestanden hebt met ieder één werkblad, dan zou ik die twee werkbladen lekker in één bestand zetten :-)

Succes,

Richard

Richard,

Met dank. MAAR, ik heb echt een oplossing nodig waarbij de koppeling wordt aangemaakt en gevalideerd, ook als het bronbestand is gesloten.

Nogmaals met dank en groet,

JanM

Je kan geen waarden overnemen van gesloten bestanden.

Is er een andere oplossing voor mijn probleem.
Of is dit een weinig gehoorde functie?:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan