Koppeling vanuit excel(2010) naar word werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbiebeverwijk

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2006
Ik heb een aantal wordfiles die aan 1 excelfile gekoppeld zijn. De wordfiles halen info uit de excel cellen.
De koppeling is ooit gemaakt door een excelcel te kopieren en in word te plakken ("plakken speciaal > koppeling plakken > niet-opgemaakte tekst").
Deze bestanden staan in 1 standaardmap. In de oorspronkelijke situatie kon ik deze bestanden in 1 keer kopieren naar een willekeurige projectmap. De koppelingen werkten prima zolang de excelfile en de wordfiles in 1 map bleven staan.
De standaarmap heb ik gekopieerd naar een ander volledig ander netwerk/locatie. In de standaardmap heb ik wat aanpassingen gedaan (gewijzigde bedrijfsgegevens, tekst aangepast aan nieuwe situatie, koppelingen aangepast).
Zolang ik in de standaarmap werk, is er geen probleem, koppelingen worden netjes aangepast in word zodra de excelfile wordt gewijzigd.
Als ik de files kopieer naar een projectmap, blijft de koppeling verwijzen naar de excelfile in de standaardmap.
Hoe kan ik de koppeling weer laten verwijzen naar de excelfile in de projectmap?

Robbie

Je zult de koppelingen moeten aanpassen. Of verwijderen en opnieuw toevoegen, wat je het snelst vindt.

Michel,

Dat is inderdaad het enige wat ik nu voor elkaar krijg.
De bedoeling is echter dat ik de standaardbestanden meerdere keren gebruik (= bijna dagelijks), dan word het een stuk sneller als ik alles gewoon intik, er zitten in totaal ca 80 koppelingen in.

Het heeft ooit prima gewerkt.
Ik ben op zoek gegaan naar bestandsverwijzingen in word, maar daar ben ik niet veel mee opgeschoten.
Het geheel is in het verleden al vaker verplaatst, toen heb ik ook alle koppelingen aangepast. Dat heeft toen geen gevolgen gehad voor kopieren naar projectmappen.
Waarschijnlijk zie ik iets heel simpels over het hoofd, maar kan het tot nu toe nog niet vinden.....

Robbie

De standaardmap heb ik gekopieerd naar een ander volledig ander netwerk/locatie.
Wellicht is dit de oorzaak; kijk eens of het wel goed gaat als de standaardmap op dezelfde netwerklocatie staat.

Ik heb de oplossing gevonden:o.
De originele bestanden zijn in word 97-2003, zolang ik deze versie gebruik, werkt alles zoals ik gewend ben.
Na conversie kan ik de koppeling niet meer veranderen.....
Bedankt voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan