Koppeling word en excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Karin09

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jul 2009
Ik wil in Word een factuur maken waarbij gegevens uit Excel gehaald moeten worden. Het moet een 'een druk op de knop' actie worden die maandelijks uitgevoerd kan worden.

Het lijkt mij handig om in Excel één tabblad in te richten, zodat Word altijd de gegevens van hetzelfde tabblad haalt. In Excel maak ik wel iets met een knopje dat de goede gegevens op dat tabblad staan. Mijn probleem is hoe ik Word zover krijg dat hij naar dat tabblad kijkt.
Ik ben aan het prutsen om in Word met Link gegevens uit Excel te krijgen, maar dit wil niet lukken. Als je Word opent, moet hij vragen of je de gegevens wil bijwerken maar eigenlijk moet hij de factuur ook definitief opslaan, zonder koppeling. Hmmm... misschien is dit al teveel voor één topic.

Kan iemand mij vertellen hoe dit werkt of hoe dit handiger kan?!

Alvast bedankt!

Dat gaat met afdruk samenvoegen.
Niet helemaal met een druk op de knop, maar als de bestanden eenmaal zijn aangemaakt en ingesteld is het heel makkelijk te herhalen

uitleg

mvg leo

Karin is het jouw gelukt om je probleem op te lossen? Ik zit namelijk met hetzelfde probleem.

Ik ou graag willen horen, hoe je het hebt aangepakt.

Mvg,
Harun

Nog niet...

Leo, dat is niet de manier die ik graag zou willen.

Harun, het is me nog niet gelukt om een goede oplossing te vinden. Het lijkt me handig om de Link-functie te gebruiken omdat je in Word geen aanpassingen / afdruk samenvoegen hoeft te doen.
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

Alvast bedankt!

Je kunt altijd wel een koppeling naar een Excel bestand leggen, maar ik weet niet of je dat bedoelt.
Als je het blok dat je in Word wilt hebben selecteert in Excel, kopieert en vervolgens in Word plakt met <Plakken Speciaal>, <Koppeling plakken>, <Excel Werkblad Object>, dan heb je volgens mij wel wat je wilt.
Weliswaar wordt bij openen van Word daarna wel gevraagd of je de koppeling wilt bijwerken, maar dat kun je wel omzeilen met een stukje VBA vermoed ik.
Als je het gegevensblok in Excel ook nog eens de naam Database geeft, krijg je in Word ook nog eens altijd het juiste aantal rijen terug.

Michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan