Koppeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

malawi

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2009
Hallo

Ik heb een formulier(van Tabel) opgesteld met o.a. een veld Status werkzaamheden.
Tevens heb ik een veld met datum aanvraag.
Nu wil ik graag wanneer ik een datum selcteer in datum aanvraag het veld met status werkzaamheden "Calculatie" aangeeft.
Hierna heb ik een veld met offertenummer.
Wanneer ik in dit veld een nummer ingeef moet het veld status werkzaamheden naar "Offerte"
Hierna krijg ik een veld met datum opdracht. En je raad het al. Het veld moet Status werkzaamheden moet nu naar "Opdracht"

Hoe kan ik dit uitvoeren.

Ter info ik ben een leek wat betreft VBA. Graag zo simpel mogelijk.

Bij voorbaat dank,

Je zult een gebeurtenis <Na bijwerken> moeten maken voor de verschillende tekstvakken die het veld Status verandert. Een voorbeeldje op het veld txtOfferte ziet er dan zo uit:

Code:
Private Sub txtOfferte_AfterUpdate()
     Me.txtStatus.Value = "Offerte"
End Sub

Hey bedankt het werkt. Weer een kleine stap in de goede richting.

Malawi

Hallo
Ik heb inmiddels onderstaade in mijn bestand toegevoegd en het werkt prima zoals ik in eerste instantie had gevraagd.

Code:
End Sub

Nu heb ik de veldnaam verandert in een JA/Nee item. Als ik deze veldnaam nu aanvink verandert het veld Statuswerkzaamheden netjes in "offerte"
Echter wanneer ik het veld weer uitvink wil ik graag dat het veld Status werkzaamheden weer verandert is "Calculatie"

Alvast bedankt,

Malawi

Welke code gebruik je nu? Zet die er ook nog even bij. Ik neem in ieder geval aan dat je de naam hebt veranderd naar chkOfferte, maar verder?

Ik heb de gebeurtenis in verschillende gebeurtenissen gebruikt. Kom hier niet uit heb helaas de kennis niet.

HTML:
Private Sub Offertegereed_Enter()
     Me.Statuswerkzaamheden.Value = "Offerte"
End Sub

Malawi