• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

koppelingen bijwerken

• Onderwerp starter Onderwerp starter mtb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mtb

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2005
hoi,

Elke keer als ik een bepaald excel bestand open dan krijg ik de melding 'het document dat u geopend hebt bevat automatische koppelingen naar informatie in een andere werkmap wilt u deze bijwerken' ik wil deze melding eruit hebben. Heb het al geprobeerd via menu, bewerken, koppelingen maar zover ik zie kan ik daar niets verwijderen, iemand advies???

alvast bedankt

Je hebt dus gegevens in je werkblad staan die van een ander document komen.

Oplossing: Alles selecteren en dan in een nieuw werkblad plakken met de optie plakken speciaal of paste special. Kies vervolgens voor "waarden" of "values" en sla je bestand op.

Hoi mtb,

Je kunt in Excel 2003 via Bewerken - Koppelingen ook kiezen voor de optie 'Verbreek alle koppelingen' o.i.d. De versie van Excel die we hier op het werk gebruiken heeft die optie niet, dus ik weet niet precies hoe het heet.
Zijn er misschien werkbladen verborgen?
Of zijn er cellen die jij niet ziet, met formules naar een ander bestand? Ga eens alle werkbladen langs en klik telkens op Ctrl+End. Je gaat dan naar de laatste gebruikte cel volgens Excel.
Of zijn er afbeeldingen/objecten met daaraan een macro gekoppeld die in een ander bestand staat?

Groeten,

Richard

In Excel 97 kon je een koppeling verbreken door in > bewerken > koppelingen naar het geopende bestand te verwijzen. (Naar zichzelf dus)

probeer eens met de bijgaande sheet.
Open deze sheet.
Open je eigen sheet en start van daaruit de macro 'searchfinder'.
Aan je eigen sheet wordt dan een tabblad toegevoegd waarin alle verwijzingen weergegeven worden. Zodoende kun je snel terugvinden waar ergens een koppeling is opgenomen. Dit kan bijvoorbeeld ook in een naamgeving van een cel zitten.

Bijlagen

heren bedankt voor jullie reactie's, probleem is opgelost
en Jan bedankt voor je macro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan