• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Koppelingen Excel > Word behouden na aanpassen bestandnaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

lianne3009

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2010
Berichten
17
Ik ben momenteel bezig met het ontwerpen van een format voor een jaarrekening in Word. In dit Word-document heb ik koppelingen gemaakt naar een Excel-bestand waarin tabellen staan met de jaarcijfers van het bedrijf (deze jaarcijfers zijn met behulp van een Excel Add-in uit het financiële pakket gehaald). Ik heb dus twee bestanden:
- Format jaarrekening in Word
- Format jaarrekening in Excel (voor wat betreft de cijfers)
Het probleem ik nu alleen dat ik de naam van de formats elk jaar wil aanpassen (voor het jaar van de jaarrekening), zodat ik de volgende bestanden krijg:
- Jaarrekening 2009 (Word)
- Jaarrekening 2009 (Excel)
Voor het Excel-bestand is dit geen probleem. Met het Word document ondervind ik wel problemen. De koppelingen die ik gemaakt heb verwijzen namelijk nog steeds naar het bestand ‘Format jaarrekening in Excel’ i.p.v. ‘Jaarrekening 2009’. Ook bij het verplaatsen van het bestand van een lokale map naar een server krijg ik dit probleem.

Hoe kan ik dit ondervangen?

Ik heb al gekeken naar de optie Gekoppeld worksheet-object > Koppelingen > Bron wijzigen.
Maar dan moet ik voor elke koppeling apart, de bron wijzigen. Met meer dan 100 koppelingen is dat heel erg veel werk.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

PS ik werk met Office 2007
 
Laatst bewerkt:
Beste Lianna,

Probeer het volgende eens:
Open het Excelbestand en open het Word-bestand. Sla dan het Excelbestand op onder een andere naam en sla het Word-bestand ook op.
Is nu de koppeling herlegd naar het nieuwe Exceldocument?

Richard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan