• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Koppelingen in Excel bijwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

BioJos

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2021
Berichten
8
In een Excelbestand met meerdere tabbladen staan veel formules met verwijzingen naar cellen op hetzelfde, maar ook naar cellen op andere tabbladen.
Als ik het bestand open krijg ik de melding "Deze werkmap bevat koppelingen naar een of meer externe bronnen die mogelijk onveilig zijn".
Klikken op bijwerken levert de melding "Een aantal koppelingen in uw werkmap kan nu niet worden bijgewerkt".
Bij koppelingen bewerken krijg ik 7 vermeldingen waar bij status "Fout: bron is niet gevonden" staat.
Ik heb al met CTRL+F gezocht naar .exe met alle tabbladen geselecteerd, maar dat leverde niets op.
Hoe kan ik dit oplossen?

In hetzelfde Excelbestand heb ik een overzichtstabblad staan.
Hierop staan formules die verwijzen naar de gegevens op andere tabbladen.
Ik heb de tabbladen hernoemd en de formules op het overzichtsblad daarop aangepast.
Nu geven deze formules als resultaat #Waarde.
Als ik een cel met een formule open met F2 en vervolgens ENTER indruk krijg ik wel de juiste resultaten in deze cel.
Ik ben begonnen met cel voor cel dit te doen, maar dat betekend dat ik 6000 keer een cel moet openen met F2 en weer sluiten met ENTER.
Is er een manier waarop dat gewoon in een keer kan worden gedaan?
 
Kijk eens in Gegevens bij Query's en verbindingen.
Daar staan waarschijnlijk die externe koppelingen en kan je ze verwijderen.
Zorg er ook voor dat berekenen op automatisch staat bij: Formules en dan Berekeningsopties.
 
Bij Query's en verbindingen staan geen koppelingen en berekenen staat op automatisch.
 
Plaats dan je document.
 
Het bestand is te groot (bijna 6 MB).
Hoe kan ik het toch geplaatst krijgen?
 
Sla hem op als .xlsb bestand en probeer het dan nog eens.
 
Nu kan ik het wel uploaden
 

Bijlagen

  • Toetsanalyse_bio_h4_2021.xlsb
    832,2 KB · Weergaven: 26
De koppelingen heb ik verwijderd.
De formules geven de foutmelding: Delen door 0.
Die mag je dus zelf nakijken.

De meeste cellen achter Thema bevatten geen formules maar de tekst #WAARDE!
Daar zijn dus formuleresultaten omgezet naar hun waarde

De problemen kunnen als oorzaak hebben dat die externe koppelingen er niet zijn en in je originele document zijn ze dus niet bijgewekt.
Dan zal je de koppelingen moeten repareren.

Bekijk bijlage Toetsanalyse_bio_h4_2021.xlsb
 
Laatst bewerkt:
Als ik de koppelingen verwijder, is er niks aan de hand. Ik snap ook niet waarom je ze gemaakt hebt :). En waarom je geen Vert.Zoeken gebruikt op basis van Leerling #.
 
De koppelingen verwijderen is dus geen optie, want dan berekend hij niets meer. Vandaar het resultaat #waarde in die cellen.
Is het wel mogelijk om op alle cellen met die formules in een keer te veranderen?
Nu is het per cel F2 en dan ENTER om het op te lossen, maar dat zijn bijna 6000 toetsaanslagen.
 
De koppelingen verwijderen is dus geen optie, want dan berekend hij niets meer.
Wel dégelijk een optie, als je eerst de formules aanpast. Je moet ze natuurlijk niet als eerste weggooien... Eérst een nieuwe vriendin, dán pas scheiden :d.
 
Deze aanpak begrijp ik niet.
De koppelingen zitten toch in de formules?
Die melding van koppelingen die niet kunnen worden bijgewerkt was al langer zo.
De formules heb ik aangepast, maar als de koppelingen nu worden verwijderd zijn de formules weg.
Of moet ik de koppelingen verwijderen en daarna dezelfde formules terugzetten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan