Koppelingen in Word bestanden verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

LGiaccotto

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2005
Hallo,

Ik zit met een merkwaardig iets. Het volgende:

Vroeger hadden we hier een Server genaamd Grendel02 die was ingericht als file and print server. Deze server is inmiddels allang vervangen door de Grendel07 en vervolgens ook gedowngrade (wordt nog gebruikt als WSUS server).

Nu hebben we het volgende probleem. Als de Grendel02 uit staat duurd het heel lang voordat (oude) word bestanden worden geopend. Als je vervolgens met kladblok in die word bestanden kijkt (wat wel snel gaat) dan haal je eruit dat ergens nog een printverwijzing naar de Grendel02 staat.

Vroeger stonden ook onze sjablonen op de Grendel02, en ook deze zijn overgenomen door de Grendel07. Als ik via kladblok kijk zie ik ook bij oude bestanden nog de verwijzing staan naar de grendel02 sjablonen, maar die staan daar natuurlijk niet meer. (dit is overigens geen UNC pad, en zelf denk ik dat dat mogelijk ook nog een oorzaak kan zijn).

Kan iemand mij vertellen hoe ik deze verwijzing(en) eruit kan halen, of goed kan zetten?

Laatst bewerkt:
zie sjablonen en invoegtoepassingen

Dit kun je aanpassen door het volgende te doen:

Open het document: je moet even geduld hebben.
Ga naar extra, sjablonen en invoegtoepassingen.

Onder documentsjabloon:
Je ziet nu een verwijzing naar de oude server.
Deze verwijzing moet je deleten.
Klik op Ok
En sla je document direct opnieuw op.

Als je het document de volgende keer nodig hebt opent het document heel snel.

Als het om veel documenten gaat kun je dit probleem oplossen door te programmeren.

bedankt voor de reactie!

Ik vind op deze plek inderdaad de lokatie van de server. het programmeren snap ik nog niet helemaal, bedoel je dat ik aan de gang moet met VBScript of WHS?

Bij ons op werk hadden we dit probleem ook. Het kost te veel tijd voordat de documenten zijn geopend. Daarom hebben wij een programmeur een tool laten maken die dit probleem automatisch oplost.

Als je wilt kan ik jullie wel met elkaar in contact brengen.

groeten,
Jen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan