• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Koppelingen telkens opnieuw definieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arnese

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2011
Hallo,

Ik heb een jaarfile voor omzetten.

De omzetten haalt hij via verticaal zoeken uit een andere file via koppeling file.
Ik dacht om de eerste maand via formules vast te zetten om daarna heel het jaar verder te kunnen werken via koppelingen.

Nu wil ik de file Jan kopieren naar tablad febr en daar via "zoeken en vervangen" "januari 2017" wijzigen naar "februari 2017"
Vraagt Excel mij voor elke cel waarin dit moet vervangen worden, de file opnieuw aan te duiden op de server.

Kan dit niet in één keer?Bekijk bijlage 318025

Als het februari bestand bestaat EN het juiste werkblad bevat zou het zonder vragen moeten lukken. Ik zie in je bijlage dat je febuari hebt staan in één van de cellen, dat is dus geen februari :-)

Dag Jk,

Zelfs al staat de februari, dan nog kan ik via vervangen niet de maand wijzigen zonder Excel vraagt om de file aan te duiden en dat cel per cel.
Ook wanneer ik de formule doortrek naar onder vraagt hij dat cel per cel.

Waarom zet je niet op een apart werkblad in hetzelfde bestand een querytable naar het gesloten bestand ?
In de formules verwijs je dan naar het gebied met de querytable.
Als je de koppeling van de querytable wijzigt naar een ander bestand gaat alles in 1 keer mee, zonder vervelende vragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan